تقویت و توسعه مراکز مشاوره و مددکاری ناجا

سردار سعید منتظرالمهدی در کارگاه آموزشی مشاوره پیش از ازدواج، با بیان اینکه جامعه سالم در گرو خانواده سالم است، گفت: حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی، حوزه مقابله با تهدیدات نرم و خنثی سازی تلاش بیگانگان در فروپاشی کانون خانواده های ایرانی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی به صورت مستمر در حال توسعه و تقویت است.

وی افزود: روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی با طی دوره های آموزشی کوتاه مدت در طول سال از آموزش های نوین مهارت های ارتباطی و فعالیت های مرتبط با حوزه روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی برخوردار می شوند تا در عمل؛ توفیقات بیشتری به دست آورند.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: چنانچه افرادی که قصد ازدواج دارند، از مشاوره های قبل از ازدواج که در مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی به صورت رایگان انجام می شود، استفاده نمایند، آمار طلاق کاهش می یابد چراکه تحقیقات نشان داده اغلب طلاق ها در سال های اولیه زندگی به ویژه پنج سال اول ازدواج اتفاق می افند؛ انجام تست های شخصیتی قبل ازازدواج بخش اعظمی از مشکلات پیش رو در ادامه زندگی را حل می کند.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه وظیفه روانشناسان احصاء نقاط مشترک ورفع مشکلات احتمالی است و در واقع تلاش برای وصل است نه فصل، گفت: ارائه مشاوره قبل ازازدواج می بایست مبتنی بر علوم آکادمیک تایید شده توسط نظام روانشناسی جامعه ایرانی والبته برگرفته از آموزه های دینی والهی باشد.

سخنگوی ناجا درخاتمه گفت: حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا به صورت مستمر در حال توسعه و تقویت می باشد و این قبیل کارگاه های آموزشی در این راستا برگزار می شود.

705

کد خبر: 832732

وب گردی

وب گردی