انصاری: نباید بازارهایمان را مفت بدهیم

نماینده مجلس با اشاره به جذب سرمایه خاجی برای رشد اقتصادی کشور اظهار داشت: باید توجه کنیم بازارهایمان را مفت در اختیار کشورهای خارجی نگذاریم.

رضا انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در مورد راهکارهایی که دولت باید در قبال خروج از رکود به کار بگیرد گفت :اصلی ترین کاری که در این دولت باید انجام شود بسته سیاستی و قابل اجرا برای افزایش توان رقابتی بنگاه هایمان است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در دنیای امروز اگر بنگاه های صنعتی و کسب و کار های ما توان رقابت نداشته باشند نمی توانند روی پای خود بایستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت های 4 سال گذشته در حوزه کسب و کار و بنگاه های صنعتی اظهار داشت: دولت در این حوزه کارجدی انجام نداده است و اگر بخواهیم آسیب شناسی از رفتار های دولت در این چهار سال داشته باشیم معتقدم کابینه دوازدهم در حوزه صنعت و معدن باید نگاه جدید به کسب و کار و بنگاه های صنعتی داشته باشد و بتواند یک بسته سیاستی که قابلیت اجرا داشته باشد را ارائه کند و این اصلی ترین کاری است که باید انجام دهد.

انصاری در تشریح بسته سیاستی که باید قابل اجرا هم باشد بیان کرد: لازمه این کار مربوط به مباحث تحقیق و توسعه و توسعه تکنولوژی می شود.

وی با اشاره به صنعت نساجی کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی آن به روز نبودن تکنولوژی های صنعت نساجی است.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اگر صنایع ما بتوانند وارد حوزه تکنولوژی های روز دنیا شوند مطمئن باشید باعث افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات می شود.

انصاری گفت: درحوزه توسعه تکنولوژی در بنگاه هایمان برنامه ای نداریم و کارکردی برای آن در این حوزه وجود ندارد، این کار باعث شده است که تکنولوژی های صنایع ما به روز نباشد و افزایش قیمت و ثابت ماندن کیفیت را در پی داشته باشد، در نتیجه توان رقابتی ندارند.

وی در مورد فاینانس و تأمین مالی برای تولید کشور گفت: نظام بانکی ما باید به سمتی برود که پول کشور سمت تولید هدایت شود، به حرف آسان است اما در این زمینه باید کار شود که شاهد مشکلات بیکاری و تعطیلی کارخانجات نباشیم.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی کشور با اشاره به تحقیقات دانشگاه ها در مورد رشد اقتصادی کشور گفت: برای این که بتوانیم شاهد رشد اقتصادی پایدار هشت درصد و کاهش نرخ بیکاری باشیم کشور سالانه بیش از یک میلیون شغل لازم دارد.

انصاری ادامه داد: برای رسیدن به این ها سرمایه گذاری سالانه هفتصد هزار میلیاردی را نیاز داریم با توجه به این عدد نمی توان فقط به منابع داخلی اتکا کرد. سرمایه گذاری خارجی هم می تواند یکی از راه های تامین سرمایه برای کشور باشد.

وی در تأکید برای جذب سرمایه خارجی اظهار داشت: نکته اساسی در جذب سرمایه خارجی مدیریت آن است. وقتی نگاه به تاریخچه کشورهای تازه صنعتی شده می اندازیم می بینیم یکی از عواملی که باعث موفقیت آن ها شده همین مدیریت سرمایه گذاری خارجی بوده است و یکی از نکات اصلی در این حوزه انتقال تکنولوژی است .

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورا اسلامی اظهار داشت: به سرمایه گذار خارجی برای رفع مشکلات فعلی کشور نیاز داریم منتهی باید توجه کنیم بازارهایمان را مفت در اختیار کشورهای خارجی نگذاریم.

انصاری تصریح کرد: اینگونه نشود کشور ما بازار جذابی برای کشور های دیگر بشود ولی برای خودمان منفعتی نداشته باشد .

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری خارجی به عنوان یکی از ابزار های رشد اقتصادی کشور ضروری است، در برنامه توسعه ششم هم به آن تأکید شده است.

وی در پایان تأکید کرد: در بحث سرمایه گذاری خارجی بحث انتقال تکنولوژی هم باید در نظر داشته باشیم.

303

کد خبر: 832779

وب گردی

وب گردی