زنان ایرانی دارای همسر افغان هم شناسنامه دار می شوند

معاون وزارت رفاه گفت: زنان ایرانی دارای همسر افغان می توانند کدملی خود را به شماره 2000195 اعلام کنند و سپس با آنها تماس گرفته می شود تا شناسنامه بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی با اشاره به طرح مسائل زنان ایرانی همسر افغانی در وزارت اطلاعات گفت: لوایحی در این زمینه از دولت مجددا به کمیسیون لوایح بازگشت و آنجا تصویب شد که کارت هویتی به کودکان زنان ایرانی همسر افغانی یا سایر اتباع بیگانه که کودکان آنان در ایران متولد شده اند، داده شود.

احمد میدری در آیین نکوداشت خدمات صادقانه شهیندخت مولاوردی در سازمان بهزیستی کشور افزود: بنابراین کودکان زنان ایرانی دارای همسر افغان می توانند شناسنامه و کارت سلامت بگیرند تا بتوانند یارانه‌های نقدی نیز بگیرند ؛ این مساله تصویب شده و امید است در دولت نیز تصویب شود و سپس به مجلس شورای اسلامی می رود.
وی در ادامه از آغاز سرشماری زنان ایرانی همسر افغانی در استان قم خبر داد و گفت: سرشماری این زنان در سراسر کشور نیز از این هفته، آغاز خواهد شد.

میدری اضافه کرد: این امور از سوی شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی و علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دنبال شد و این زحمات مشترک خوشبختانه به نتیجه رسید.
معاون وزارت رفاه با اشاره به خدمات مولاوردی در دوران معاونت امور زنان ریاست جمهوری ، گفت: یکی از نکات مثبت اقدامات انجام شده در معاونت زنان این بود که همواره حل مساله مورد توجه بوده و هیچگونه تعلقات خاطرهای سازمانی -که معمولا یکی از مشکلات اساسی در ایران است- اعمال نشد.
وی خطاب به مولاوردی افزود: اهمیت حقوق شهروندی کمتر از معاونت زنان نیست، حقوق زنان بخشی از حقوق شهروندی است.

705

کد خبر: 832791

وب گردی

وب گردی