دانشگاه ها رویکردشان مهارت آموزی باشد

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به دنبال طرحی در مجلس هستیم که دانشگاه‌ها رویکردشان یک رویکرد مهارت آموزی باشد و تولید علم و ثروت اساسی ترین حرکت مورد نیاز تحولات دانشگاهی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با حضور دکتر علیرضا لادن مقدم سرپرست و معاونان واحد، دکتر غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه و نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا آرامی امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین حسن همتی رئیس شورای شهر و یاسر عربی شهردار گرمسار برگزار شد.

دکتر غلامرضا کاتب، عضو هیات رئیسه و نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با گرامیداشت هفته دولت و یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر گفت: خدا را شاکرم توفیق شد در جلسه هیات رئیسه این واحد دانشگاهی شرکت کنم و از دکتر لادن مقدم هم تشکر می کنم که این توفیق را برای بنده فراهم کردند.

وی به وضعیت دانشگاه ها در دنیا اشاره کرد و افزود: امروز در دنیا دانشگاه هایی که از درآمد دولت اداره بشوند منسوخ شده اند و همه دانشگاه های پیشرفته دنیا هم خودشان را اداره می کنند و هم از درآمدشان به دولت ها کمک می کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی چون از ابتدا براین تفکر شکل گرفته یک گام از سایر دانشگاه ها جلو هست، گفت: ما باید مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا که مراکز علمی‌شان با تفکر دانش بنیانی تحولات بزرگی در علم ایجاد کرده و تحولات بسیار بزرگی در تولید ثروت از علم دارند، حرکت کنیم.

کاتب گفت: دانشگاهی موفق است که استادان و دانشجوهای آن دانشگاه هرکدام عضو یک شرکت دانش بنیان باشند و اگر شما در واحد گرمسار این تفکر را دنبال کنید می توانید موفق باشید.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به دنبال طرحی در مجلس هستیم که دانشگاه ها رویکردشان یک رویکرد مهارت آموزی باشد و تولید علم و ثروت اساسی ترین حرکت مورد نیاز تحولات دانشگاهی است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی حضور دکتر ولایتی و دکتر رهبر در دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان ظرفیتی مهم در این دانشگاه برشمرد و افزود: خوشبختانه امروز یک همدلی و هم گرایی خیلی خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی داریم و این نعمت بزرگی است وقدر این نعمت همدلی و هم‌گرایی و آرامشی که در محیط دانشگاه وجود دارد و یک محیط اخلاقی حاکم است را باید بدانیم، این بزرگترین نعمت برای دانشگاه است و می شود برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار کارهای بزرگی انجام داد.

وی به راه اندازی قطار شهری تهران، پیشوا گرمسار به عنوان ظرفیتی مهم برای شهرستان گرمسار یاد کرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سالجاری این قطار طوری طراحی خواهد شد که مسیر تجریش تا گرمسار کمتر از یک ساعت طی شود.

دکتر غلامرضا کاتب از همت والای سرپرست واحد گرمسار و همکاران تقدیر و تشکر کرد وپیشنهاد داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برای افزایش درآمد در طرح های گردشگری و توریستی شهرستان مشارکت کند و با کمک و همت همه مسیر توسعه و تعالی را طی کند.

دکتر لادن مقدم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با تبریک عید سعید قربان و روز عرفه، ازحضور مسئولان شهرستان گرمسار در این جلسه تقدیر کرد و گفت: صاحبان اصلی این دانشگاه مردم هستند و ما امانت دار هستیم و امیدواریم امانت دار خوبی باشیم و بتوانیم دانشگاهی معتبر، با قدرت و حل کننده مشکلات شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما این است که نقطه قوتی برای آموزش عالی و شهرستان باشیم و با کمک مسئولین گام های مثبت و سازنده ای در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداریم.

دکتر محمد شاه حسینی معاون دانشگاه در امور سما و دبیر کارگروه آموزش عالی شهرستان های گرمسار و آرادان هم از بازگشایی مجموعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در ایوان‌کی خبر داد و افزود: این مرکز به همت کتر لادن مقدم مجددا راه اندازی و در دو مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا آرامی، امام جمعه گرمسار هم در ادامه با بیان اینکه دکتر لادن و همکارانشان زحمات بسیار زیادی برای این واحد دانشگاهی کشیدندکه الحمدلله به این مراحل مطلوب و خوب رسیده گفت: افتخار ما این است که دین اسلام نه تنها مروج علم آموزی است بلکه توصیه به علم آموزی در قله معارف دینی ما قرار دارد تا جایی که طلب علم در روایات ما واجب شمرده شده بر تمام مسلمین و این واقعا افتخار دین اسلام است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که همه چیز کشور دانشگاه است، و این خیلی تعبیر بزرگی است و کار شما عزیزان را خیلی سخت می کند و اگر دانشگاه خوب بود، بروز بود، بانشاط و پرتلاش بود و خوب تربیت کرد و خوب علم آموزی کرد، کشور هم خوب است، لذا مطلب خیلی مهم است.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه دانشجو تضمین کننده فردای جامعه کشور ماست، افزود: الحمدلله تلاش های خوبی دارید و ان‌شاء الله تلاشتان مضاعف باشد و توجه به مسائل فرهنگی دانشجویان، اساتید و کارکنان اولویت قرار گیرد.

کد خبر: 832811

وب گردی

وب گردی