شهرک سازی جدید رژیم صهیونیستی در نابلس

کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی خود که فردا یک شنبه برگزار می شود، تخصیص بودجه 60 میلیون شیکلی (معادل 16 میلیون و 700 هزار دلار آمریکا) را به منظور آغاز ساخت شهرک جدید "عمیحای" در جنوب نابلس واقع در شمال کرانه باختری را تصویب می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین رسانه های وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کردند بنیامین نتانیاهو از وزرای کابینه اش خواهد خواست این بودجه را تصویب کنند.

بر اساس گزارش "قدس پرس" با تصویب این بودجه، مبلغ 55 میلیون شیکل به منظور ساخت شهرک جدید در اختیار وزارت اسکان این رژیم قرار خواهد گرفت.

به گفته رسانه های رژیم صهیونیستی ، مبلغ 5 میلیون شیکل نیز به منظور ساخت مسکن موقت برای اسکان شهرکنشینان قبل از انتقال آنها به شهرک مورد نظر در اختیار وزارت "ارتش" قرار می گیرد.

گفتنی است رژیم صهیونیستی همزمان با تصویب طرح "تسویه" در کنست، روند شهرکسازی در اراضی فلسطین را شدت داده است. براساس طرح یادشده، این رژیم می تواند خاک فلسطین به ویژه در کرانه باختری را برای ساخت شهرکهای جدید غصب کند.

شایان ذکر است که شورای امنیت بین الملل با صدور قطعنامه ای در 23 دسامبر 2016 از این رژیم خواست شهرکسازی در خاک فلسطین را هر چه زودتر متوقف کند.

منبع: العالم

802

کد خبر: 832858

وب گردی

وب گردی