استاندار مرکزی: دولت با تقسیم شهرستان های استان مخالف است

استاندار مرکزی با اشاره به این که دولت با تقسیم شهرستان های استان هامخالف است، گفت: قرار نیست هیچ بخشی از استان مرکزی جدا شود.

به گزارش ایسکانیوز، هر از گاهی زمزمه‌هایی از جدایی شهرستان‌های استان مرکزی به گوش می‌رسد یک روز ساوه و زرندیه و روز دیگر محلات و دلیجان، این موضوع مانند آتش زیرخاکستری شده که گویا یک بار برای همیشه قدرت مهار آن از سوی مسئولان کشوری و استانی وجود دارد.

یازدهم خردادماه سال جاری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی میزان اعتبارات استانی و سهم هر دستگاه و فرمانداری با حضور مسئولان و نمایندگان اراک، خنداب، کمیجان، آشتیان، تفرش، ساوه و زرندیه تشریح شد که پس از اعلام سهم مشخص هر شهرستان برخی فرمانداران از میزان اعتبارات تخصیص یافته گله‌مند و در همان جلسه اعتراضات خود را بیان کردند.

در روزهای گذشته نامه‌ای در فضای مجازی دست به دست شد که با امضاء معاون اول رئیس جمهور از وزیر کشور خواستار پیگیری درخواست نماینده مردم محلات، دلیجان و نمایندگان استان قم برای انتزاع این شهرستان‌ها و پیوستن به قم شده بود.

این نامه موجب اعتراض نمایندگان اراک، خنداب، کمیجان؛ شازند، ساوه، زرندیه، آشتیان و تفرش شد و آنان صریح موضع خود را در مخالفت با این مسئله اعلام داشتند تا جایی که در صحن علنی مجلس کریمی و مقدسی نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان نسبت به پشت پرده‌های این قضیه سخن به اعتراض گفتند.

به دنبال این موضوع خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) با استاندار مرکزی گفت وگویی داشت که در ادامه مشروح این گفت و گو می آید؛

محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در واکنش به این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: من به عنوان نماینده دولت این مساله را به کلی منتفی اعلام می کنم؛ دولت به هیچ عنوان موافق انجام این کار نیست.

وی افزود: استان مرکزی با تمام شهرستان هایش همچنان باقی خواهد ماند.

زمانی قمی با تاکید بر این که دولت به هیچ عنوان این نظر را قبول ندارد، گفت: قرار نیست هیچ بخشی از استان جدا شود.

901/900

کد خبر: 832890

وب گردی

وب گردی