استان های  شمالی 5 درجه  خنک تر می شود/ باران در راه است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از نفوذ جریانات خنک شمالی طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: بخشهایی از پنج استان شمالی کشورمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه با کاهش سه تا پنج درجه‌ای دما و بارش باران مواجه خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز غالب نقاط کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت و تنها بخشهایی از آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان با بارشهای پراکنده باران مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه از فردا شاهد نفوذ جریانات خنک شمالی خواهیم بود، افزود:‌ در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش نسبی دما (بین سه تا پنج درجه)، افزایش ابر، رگبار باران، وزش باد و رعد و برق در سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، بخشهایی از اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و آذربایجان شرقی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور توضیح داد: شدت بارشها روز یکشنبه در استان گیلان خواهد بود؛ دریای خزر نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج پیش‌‌بینی شده است.

وظیفه توصیه کرد: مسافران شهرهای شمالی کشور هنگام اسکان و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها احتیاط لازم را به‌طور جد انجام دهند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: در بعدازظهر روز دوشنبه نیز بخشهایی از فارس، بوشهر و هرمزگان با افزایش ابر مواجه خواهند شد که احتمال بارش باران پراکنده نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه اواخر وقت روز یکشنبه و دوشنبه سرعت باد در بخشهایی از استان خوزستان افزایش می‌یابد، گفت: از اواخر یکشنبه و دوشنبه، افزایش سرعت وزش باد و پدیده گرد و خاک در استان خوزستان ایجاد خواهد شد.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل، وزش باید شدید و احتمال گرد و خاک خواهد بود.

وی، شهرکرد با دمای 6 درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 48 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقطه کشور دانست و اظهار کرد: امروز دمای هوای تهران در گرم‌ترین لحظات به 34 درجه بالای صفر رسید.

700

کد خبر: 832901

وب گردی

وب گردی