به آمانو دسترسی مدیریت شده دادیم / صنعت هسته‌ای ما با قدرت دنبال می‌شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: کار راکتور اراک به خوبی پیش می‌رود و 20 تن آب سنگین در سال تولید می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز ؛بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در بخش غنی سازی نطنز اظهار داشت: بحث هسته ای در حوزه غنی سازی به خوبی پیش می رود البته محدودیت هایی داشته ایم به طور مثال ماشین ها کمتر شده اند به طوری که حدود یک سوم آنها دیگر کار نمی کنند اما مابقی با قدرت فعالیت می کنند به ویژه بخش احمدی روشن فعالیت خوبی در حوزه غنی سازی دارد.

وی در خصوص راکتور اراک گفت: کار راکتور اراک هم به خوبی پیش می رود و تولید آب سنگین خود را به میزان 20 تن در سال ادامه می دهد، خوشبختانه بازار بین المللی خوبی هم پیدا کرده است و بسیاری از کشورها و شرکت ها به خاطر کیفیت بالا خواهان آب سنگین ایران هستند و تاکنون نیز آمریکا و روسیه خواهان خرید آن هستند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: رساندن این پیام به افکار عمومی مهم است که صنعت هسته ای ما با قدرت دنبال می شود، برنامه ارائه شده به آژانس حکایت از پیشرفت دارد و اینکه کارها به خوبی انجام می شود.

کمالوندی تصریح کرد: ماشین های نسل جدید ما در حال تکامل هستند و در دوره زمانی خود وارد تولید انبوه خواهند شد. در حوزه های دیگر ما محدودیتی نداشتیم و به شدت کار می کنیم. گزارش های زیادی به ویژه در حوزه پزشکی و صنعتی داده ایم.

وی در خصوص تحلیل یکی از خبرگزاری های غربی از صحبت های دو پهلو آمانو مبنی بر بازدید از سایت های نظامی و غیر نظامی ایران توسط آژانس گفت: ما برای هر گونه بازدید چارچوبی داریم که در قالب برجام،پروتکل و پادمان تعریف می شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بحث های هم که مطرح می شود بیشتر برای فضای رسانه ای است بعضی از رسانه ها هم همین مطلب را تکرار می کنند، کاش این را هم اضافه می کردند که بیان این مطلب تحلیل رسانه ای با غرض ورزی صورت گرفته است.

کمالوندی در پایان خاطر نشان کرد: در گذشته درباره مسائل نظامی داستان سرایی شده بود ما هم به آمانو دسترسی مدیریت شده دادیم و نمونه برداری کنترل شده صورت گرفت که باعث شد پرونده پارچین برای همیشه بسته شود، اما داستان سرایی های بعدی فضا سازی رسانه ای است که باید مراقب باشیم در این دام ها نیفتیم.

کد خبر: 832905

وب گردی

وب گردی