تعداد درگذشتگان حج 96 به 13 نفر رسید/زائران بستری در بیمارستان مکه اعمال حج خود را انجام دادند

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: ۴۳ نفر از زائران بستری در بیمارستان مکه با کمک نیروهای امدادی این مرکز اعمال مناسک حج خود را انجام دادند.

به گزارش ایسکانیوز پیرحسین کولیوند درباره زائران بیمار حج تمتع 96 اظهار کرد: 43 نفر از زائران بستری در بیمارستان مکه با کمک نیروهای امدادی این مرکز اعمال مناسک حج خود را انجام دادند.

وی افزود: این 43 بیمار تحت مراقبت پزشکی با استفاده از 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه آمبولانس برای اولین بار وقوف اختیاری در سرزمین عرفات داشتند و سپس به مشعر و منا منتقل شدند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تنها دو نفر از بیماران بستری در بیمارستان مکه، یکی به‌دلیل نداشتن شرایط مساعد تنفسی و استفاده از دستگاه برای تنفس و دیگری به‌دلیل نداشتن اشراف به زمان و مکان نتوانستند اعمال خود را انجام دهند.

کولیوند در ادامه با تاکید بر اینکه تدابیر لازم برای ارائه خدمات به زائران ایرانی در مسیر رفت به جمرات و برگشت به چادرها از قبل پیش‌بینی شده بود، گفت: با استقرار تیمهای واکنش سریع متشکل از پزشک، پرستار و نجات‌گر در مسیر رفت کاروانها به جمرات و بازگشت به خیمه‌ها، اگر زائری نیاز به ارائه خدمات پزشکی داشت بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال و پس از درمان به کاروان خود اعزام می‌شد.

این گزارش حاکیست با فوت یک زائر دیگر تعداد زائران ایرانی که از آغاز عملیات حج 96 تاکنون فوت کرده‌اند به سیزده نفر رسید.

وی همچنین از فوت یک زائر ایرانی دیگر در عملیات حج 96 خبرداد و اظهار کرد: با فوت یک زائر دیگر تعداد زائران ایرانی که از آغاز عملیات حج 96 تاکنون فوت کرده‌اند به 13نفر رسید.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت : آقای ناصر مرتضایی59 ساله زائر کاروان شماره 17031 اعزامی از استان تهران دیروز در مرکز صحی منا، جان باخت.

گفتنی است دو زائر به نام های آقایان گوکی سید مختوم 63 ساله زائر کاروان 38052 اعزامی از استان گلستان ومحمد رضایت 73 ساله زائر کاروان 13277 اعزامی از تهران نیز در روز چهارشنبه گذشته (نهم شهریورماه) به‌دلیل عارضه ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کردند.

700

کد خبر: 832911

وب گردی

وب گردی