استاندار کرمان: 90 درصد مشکلات بخش خصوصی در بخش دولتی است

استاندار کرمان با اشاره به اینکه 90 درصد مشکلات بخش خصوصی در بخش دولتی است، گفت: باید چسبندگی دولت از اقتصاد کم شود.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان شامگاه شنبه (11 شهریور ماه) در جلسه ارائه گزارش کمیسیون‌های اتاق بازرگانی استان کرمان در اتاق بازرگانی اظهار‌داشت: تحول خوبی در استان کرمان ایجاد شده و با توجه به اینکه اتاق بازرگانی راه را به خوبی تشخیص داده اما آغاز راه است.

وی با اشاره به اینکه در بحث مقایسه نباید خودمان را با کشورهای ضعیف‌تر مقایسه کرد و باید مسیر توسعه‌یافتگی کشورهای بزرگ و توسعه‌یافته را دنبال کرد گفت: در مسیر توسعه عنوان‌های سیاسی در جناح‌ها به کشور تعالی نمی‌دهد و کارایی، شایستگی، شجاعت و دلسوزی باید ملاک باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه هویت گروه‌های سیاسی به این است که چه کاری را برای مردم انجام داده‌اند افزود: اگر بخواهیم کشور و استان را به توسعه‌یافتگی برسانیم و گرفتاری‌ها را حل کنیم باید نهال اقتصاد مقاومتی را توسعه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد مشکلات بخش خصوصی در بخش دولتی است و باید چسبندگی دولت از اقتصاد کم شود خاطر‌نشان کرد: بیان مشکلات اقتصادی نه به اسلام ضربه می‌زند و نه به انقلاب، بلکه با بیان مشکلات و آمارهای واقعی شفافیت در استای اصلاح امور ایجاد می‌شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه توسعه باید از روستاها انجام شود گفت: از ابتدای امسال فقط 14 میلیارد تومان بودجه سال 96 به استان کرمان تخصیص داده شده است آیا با این مبلغ می‌توان هیچ کاری را در استان شروع کرد.

وی اقتصاد مقاومتی را اقتصادی مردمی عنوان کرد و افزود: نگاه ما در استان کرمان به معین‌های اقتصادی، جایگاه استانداری است و ما در استان کرمان 22 استاندار داریم که در مناطق مختلف در حال توسعه اقتصادی هستند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دعواهای سیاسی برای مردم شغل و نان نمی‌شود تاکید کرد: کرمان به تنهایی می‌تواند یک استان خود گردان اقتصادی باشد و نقش اتاق بازرگانی در این حوزه بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه 550 هزار دانش‌آموز در استان کرمان وجود دارد که باید اتاق بازرگانی برای آنها برنامه‌های مختلف آموزشی در حوزه اقتصاد داشته باشد گفت: امروز با اقدامات انجام شده در بخش گلباف و افزایش آگاهی مردم تولید از فروش عقب افتاده است و مردم توانمند شده‌اند.

رزم‌حسینی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در همه زمینه‌های معدن، گردشگری، صنعت و گیاهان دارویی اظهار داشت: ظرفیت گیاهان دارویی در استان کرمان فوق‌العاده بالا است که باید با فرآوری آنها ارزش افزوده بیشتری ایجاد کرد.

901

کد خبر: 832959

وب گردی

وب گردی