رشد مطالبات بانک‌های همدان ۶۲۶ میلیارد ریال است

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان با اشاره به اینکه رشد مطالبات بانک‌های استان۶۲۶ میلیارد ریال است، گفت: تا پایان مردادماه امسال ۱۱۰ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال آمار منابع مالی ۱۴ بانک مجاز استان همدان است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد طوماسی به مناسبت فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی در جمع خبرنگاران، با بیان عملکرد ۱۴ بانک مجاز استان همدان نسبت به پرداخت وام ازدواج در استان همدان اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ازدواج در سال 95 به نسبت سال 94 حدود ۳۶۴ درصد رشد داشته که در پایان ۹۴ به میزان ۵۴۰ میلیارد ریال بوده و اواخر پارسال به ۲ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات ازدواج در همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۳ درصد رشد داشته‌ایم، افزود: مدت زمان پرداخت وام‌ها حداقل ۲۴ و حداکثر ۴۸ ساعت است.

طوماسی با اشاره به اینکه رشد مطالبات بانک‌های همدان ۶۲۶ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: تا پایان مردادماه امسال ۱۱۰ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال آمار منابع مالی ۱۴ بانک مجاز استان همدان است.

وی به مطالبات ۷ هزار و ۲ میلیارد ریالی بانک‌های استان اشاره کرد و افزود: تا پایان مردادماه امسال ۷۳ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان یادآور شد: از ابتدای امسال رشد منابع استان ۸.۱ درصد افزون بر ۸ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال بوده و تسهیلاتی که از ابتدای سال پرداخت شده نسبت به مانده پایان سال گذشته تقریبا 2.5 درصد به میزان یک هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۲۶ میلیارد ریال رشد مطالبات داشتیم، اضافه کرد: ۹.۸ درصد میزان مطالبات استان افزایش یافته و نسبت تسهیلات منابع در استان ۶۶ درصد است.

طوماسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود ۷۳۴ دستگاه خودپرداز و ۶۰ هزار دستگاه pos در استان، اعلام کرد: ۳۵۵ شعبه توسط ۱۴ بانک‌ عضو کمیسیون استان همدان فعالیت دارند و حدود ۳ هزار و ۱۰۰ پرسنل در این تعداد از بانک‌های استان مشغول به کار هستند.

پیشرفت بانکداری دیجیتال مانعی برای استخدام نیروهای جوان

وی پیشرفت بانکداری دیجیتال را مانعی برای استخدام نیروهای جوان عنوان و اعلام کرد: پیشرفت بانکداری دیجیتال مانع تحقق یکی از مطالبات ما برای استخدام نیروهای جوان است چرا که سن خدمتی همکاران در بانک‌ها بالا رفته و باید نیروهای جدید و جوان با فکر و باسواد به سیستم بانکی برای تغییر وضعیت و رسیدگی به مطالبات مردم انجام گیرد.

برخی بانک‌ها در فضای رقابتی ناسالم جذب منابع دارند

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان با اشاره به اینکه برخی بانک‌ها در فضای رقابتی ناسالم جذب منابع دارند، بیان کرد: بندهای تمام قراردادهایی که در بانک‌ها منعقد می‌شود، برگرفته از نظرات مراجع است.

وی نظارت بر بانک‌ها را کم اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده اگر نظارت مستمر وجود داشته باشد به نفع جامعه خواهد بود بر این اساس بانک‌ها نیازمند نظارت قوی و برخورد در صورت تخطی هستند.

پرداخت بیش از 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید

طوماسی با اشاره به گزارش عملکرد بانک‌ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: با توجه به اینکه رونق تولید دیر شروع شد اما ۲۰۵ فقره ثبت درخواست تسهیلات با بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مظلوم واقع شدن ‌سیستم بانکی اشاره و اظهار کرد: با وجود مشکلات جذب منابع در وصول مطالبات نیز مشکلاتی هست ضمن اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی کشور که گفته می‌شود ۹۰ درصد بانک‌محوری و ۱۰ درصد سرمایه‌محوری در کشور حاکم است بنابراین تمام مشکلات و کار بر دوش سیستم بانکی قرار گرفته است.

طوماسی با بیان اینکه ریسک کار برای همکاران ما در بانک‌ها بسیار است، عنوان کرد: انتظار می‌رود فرهنگ‌سازی در راستای حساب‌های قرض‌الحسنه بیشتر شود تا نسبت منابع گران‌قیمت به ارزان‌قیمت کاهش یابد.

901

کد خبر: 832966

وب گردی

وب گردی