امضای تفاهم نامه همکاری  بین سازمان زندان‌ها و بانک قرض الحسنه مهر ایران

رئیس سازمان زندان‌ها اشتغال را یکی از ضرورت‌های بازاجتماعی کردن افراد عنوان کرد و گفت: از آنجایی که بیکاری از عمده‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است که سازمان زندان‌ها نیز با توسعه فعالیت‌های حمایتی بویژه در بخش اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان نقش بسزایی در توسعه سلامت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌نماید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان ، امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان زندان‌ها و بانک قرض الحسنه مهر ایران روند اعطای تسهیلات برای اشتغال زندانیان و خانواده‌های آنان ادامه می‌یابد.

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: سازمان زندان‌ها یک نهاد اجتماعی است که در درجه اول اجرای اقدامات حمایتی را در نظر دارد.

وی با بیان اینکه دست یابی زندانیان آزاد شده به اشتغال پایدار علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، نرخ بازگشت به زندان را به شکل چشم گیری کاهش می‌دهد گفت: اشتغال و حرفه آموزی از مهم‌ترین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌های کشور است که تلاش می‌کنیم با توسعه اقدامات حمایتی بستر‌های لازم را برای بعد از آزادی زندانیان نیز فراهم کنیم.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اصل بانکداری اسلامی بیان داشت: قرض الحسنه سنت حسنه‌ای است که نظام اسلامی ما آن را احیا کرد و در جهان سرمایه داری که محصول آن فاصله طبقاتی روزافزون است این سنت یکی از راهکار‌های مهم در تحقق شعار حذف فاصله طبقاتی اسلام عزیز است.

دکتر جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تسهیلات اعطایی باید شرایط زندانیان نیز درنظر گرفته شود و ضمن اینکه تسهیلات باید طوری باشد که تاثیر گذار بوده و در زمان مناسب در اختیار متقاضی قرار گیرد در دریافت و بازپرداخت نیز شرایط مناسب برای متقاضیان فراهم شود.

مشاور رئیس دستگاه قضا در پایان عنوان کرد: علیرغم تبلیغات سوء رسانه‌های بیگانه و تلاش آنان برای طرح ادعا‌های واهی در زمینه حقوق بشر، سازمان زندان‌ها یک نهاد حمایتی است که خدمات مختلفی را در راستای حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان انجام می‌دهد.

در این مراسم مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران نیز ضمن استقبال از طرح اعطای تسهیلات به زندانیان گفت: تجربه موفق قبلی ما را در ادامه این مسیر مصمم‌تر کرده است و امیدواریم با حضور افراد کارآفرین در این عرصه بیشترین بهره از ارائه این تسهیلات برای توسعه اشتغال در کشور فراهم شود.

وی گفت: تمدید این قرارداد مایه افتخاراست و خوشحالیم که ما نیز همچون سازمان زندان‌ها در این طرح حمایتی مشارکت می‌کنیم.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری پس از امضا توسط رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران میان طرفین رد و بدل شد.

705

کد خبر: 833017

وب گردی

وب گردی