توزیع سه هزار کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس رایگان در همدان

مدیر معاونت اتوبوسرانی و پایانه های مسافربری شهرداری همدان از پیش‌بینی توزیع 3 هزار کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس به صورت رایگان در مدارس و برخی دانشگاه های همدان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمحمد پوروخشوری از توزیع 3 هزار کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس به صورت رایگان در مدارس کم‌برخوردار و برخی دانشگاه‌ها با بازگشایی مدارس طی سال گذشته خبر داد و اظهارکرد: درصدد هستیم این برنامه مثل سال گذشته برگزار شود.

وی با بیان اینکه طبق استاندارد تعریف شده به ازی هر یک‌هزار نفر یک اتوبوس باید در سطح شهر فعال باشد، گفت: با اقدامات صورت گرفته در راستای بازسازی و نوسازی اتوبوس‌ها در همدان هم اکنون 220 اتوبوس فعال در شهر وجود دارد.

مدیر معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های مسافربری شهرداری همدان با بیان اینکه اگر شهر همدان را 550 هزار نفر در نظر بگیریم باید 500 تا 500 دستگاه اتوبوس داشته باشیم، افزود: در حال حاضر 220 دستگاه اتوبوس در سطح شهر همدان وجود دارد که نسبت به سرانه تقریبا نصف است.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای قیمت اتوبوس امیدواریم کمک‌های دولتی و سازمان شهرداری انجام شود تا بتوانیم سالانه تعدادی دستگاه اتوبوس اضافه کنیم و به استانداردها برسیم.

پوروخشوری در گفت و گو با فارس با اشاره به هزینه بالای خرید اتوبوس‌ها افزود: در چند سال اخیر تعدادی اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده که امیدواریم این جریان تداوم داشته باشد.

901

کد خبر: 833025

وب گردی

وب گردی