افزایش همکاری با مراکز آموزشی و دانشگاهی در حوزه حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بر توسعه همکاری ها و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت ها و امکانات دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران حیدر بهمنی گفت: این همکاری ها در راستای هم افزایی میان مراکز آموزش عالی و علمی پژوهشی با این شرکت و با هدف استفاده بهینه و بهره مندی از ظرفیت های موجود قابل بسط است.

او افزود: این ارتباط خاصه در زمینه اجرای پروژه های پژوهشی و ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری بسیار با اهمیت است و روند بومی سازی را شتاب می بخشد.

بهمنی همچنین تقویت بیش از پیش همکاری میان این شرکت با سازندگان داخلی و شرکت های فعال در ساخت قطعات و تجهیزات را متذکر و خاطرنشان کرد: ارتباط نزدیک میان این شرکت، دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی، پارک های علم و فناوری و سازندگان و صنعتگران داخلی در سال های اخیر دستاوردهای ارزشمندی در بومی سازی صنعت راهبردی حفاری در کشور داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بومی سازی افزون بر 20 هزار قطعه و تجهیز پر مصرف از مجموع 33 هزار قطعه کاربردی در صنعت حفاری را در نتیجه تعامل میان این بخش ها دانست و گفت: این همکاری ها موجب شده است تا علاوه بر عدم نیاز به تامین قطعات و تجهیزات از خارج و جلوگیری از خروج ارز، زمینه اشتغال و رونق کارگاه ها و شهرک های صنعتی فراهم گردد.

او با قدردانی از تلاش های صورت گرفته از سوی مدیریت ها و واحدهای فنی و تخصصی شرکت در سال های اخیر در خصوص ساخت قطعات و تجهیزات تصریح کرد: به منظور یکپارچه سازی، کیفیت گرایی، جلوگیری از موازی کاری، ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع، بهینه سازی هزینه ها و انتقال دانش فنی، می بایست کلیه فعالیت های مرتبط با ساخت و همچنین ارتباط با مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و دانش بنیان از طریق مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت راهبری و صورت پذیرد.

شرکت ملی حفاری ایران در زمان حاضر با افزون بر 10 دانشگاه ، مراکز علمی و پژوهشی، پارک های علم و فناوری در کشور ارتباط مستقیم و همکاری دارد و نزدیک به 200 شرکت و سازنده قطعات و تجهیزات داخلی طرف قرارداد این شرکت می باشند.

402

کد خبر: 833061

وب گردی

وب گردی