ترامپ: خروج از تجارت آزاد بین آمریکا و کره جنوبی کلید خواهد خورد

در زمانی که تنش های شبه جزیر کره بالا گرفته است، ترامپ رییس جمهور آمریکا گفت که سرنوشت تجارت آزاد پنج سال گذشته ایالات متحده و کره جنوبی را هفته آینده بامشاورانش مطرح می کند.

به گزارش ایسکانیوز ترامپ یک روز بعد از صحبت­ های خود با رییس جمهوری کره جنوبی راجع به اجازه سئول برای دسترسی به موشک های دوربرد و فروش اسلحه های بیشتر اشاره نمود و خواستار اجرای تجارت 28 میلیارد دلاری با سئول شد و گفت که این مسئله قویا در ذهن او شکل گرفته است.

اتاق بازرگانی ایالات متحده در ایمیلی به اعضا­ی خود و دیگر گروه های کسب و کار گفت که برای خروج ازتوافقنامه تجارت آزاد آمریکا و کره جنوبی آماده است. بزرگترین لابی تجاری ایالات متحده از شرکت­های عضو خواست که به مدیران ارشد کاخ سفید و دیگر مقامات دولتی بگوید که برای جذب مقامات جمهوری خواهان تلاش کنند.

به گزارش رویترز در ماه آوریل یک کمپین اضطراری دیگر تشکیل می­شود تا ترامپ را متقاعد سازند که از توافقنامه تجارت آزاد آمریکا و کره شمالی عقب نشینی نکند.

ترامپ موافقت کرد که مجددا با شرایط تجارت آزاد آمریکای شمالی مذاکره کند اما در 27 آگوست تهدید به عقب نشینی از قرارداد تجارت 23 ساله را تکرار کرد.

مدیر کل امور اقتصادی ، "گری کوهن" و مقامات رسمی دیگر با خروج از این معاهده مخالفت نموده ­اند. این سخنان ترامپ به علت سرپیچی کره جنوبی و انجام آزمایشات موشکی و تست­های هسته­ ای انجام شد. کره شمالی در هفته جاری با پرتاب موشک بالستیک متوسط HWASONG-12 خود که از فراز ژاپن پرواز کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد، به شدت تنش های منطقه را افزایش داد. واشنگتن می­خواهد معاهده کره جنوبی را تغییر دهد تا بتواند تجارت این کشور را با چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا قطع نماید.

یک مقام وزارت تجارت کره جنوبی گفت که دولت آماده است که با واشنگتن با دیدگاهی آزاد وارد مذاکره شود. مقامات کره جنوبی و ایالات متحده از 22 آگوست درباره اصلاحات احتمالی این موافقتنامه مذاکره کردند اما نتوانستند در مورد چگونگی حرکت به جلو به توافقی برسند.

نماینده بازرگانی ایالات متحده رابرت لایتیزر و کیم هیون چونگ وزیر تجارت کره جنوبی وکمیته همکاری پیمان مشترک در یک کنفرانس ویدئویی یک روزه شرکت کردند که بدون تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی اصلاحات احتمالی پایان یافت. این قرارداد در ابتدا توسط دولت جورج دبلیو بوش در سال 2007 مورد مذاکره قرار گرفت اما سه سال پس از آن دولت اوباما آن را لغو کرد. ترامپ در سال 2016 همزمان با انتخابات ریاست جمهوری خود هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ی دولت اوباما را متهم به پخش این توافق نامه پیش از تصویب آن در کنگره نمود.

کد خبر: 833072

وب گردی

وب گردی