بزرگترین طرح تولید اتیلن مرکز ایران به عسلویه منتقل شد

مدیرعامل پتروشیمی فیروزآباد از انتقال این طرح پتروشیمی به عنوان تامین‌کننده اتیلن خط اتیلن مرکز به سواحل خلیج فارس در عسلویه خبر داد و گفت: با این انتقال مشکل تامین آب حل شده و این طرح در جوار پروژه استحصال اتان پارسیان در عسلویه احداث می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، جواد کمری درباره جابه جایی و انتقال طرح پتروشیمی فیروزآباد به سواحل خلیج فارس، گفت: بحث آب به هیچ وجه قابل مذاکره و معامله نیست.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فیروزآباد با اعلام اینکه یکی از خطوط قرمز در صنعت، به ویژه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تامین آب است و به ویژه در کشور ما که بحران آب آن بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: در این قضیه، نه تنها به دلیل مشکل آب بلکه به دلیل بسیاری مشکلات دیگر، احتمالا طرح الفین را در کنار سواحل خلیج فارس در منطقه عسلویه ایجاد کنیم؛ مشکل زمین را حل خواهیم کرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه برای انتقال طرح پتروشیمی فیروزآباد به عسلویه موافقت سهامداران را گرفته ایم، اظهار داشت: بحث آب اگر با مشکل مواجه شود طرح کامل شکست می‌خورد و بحث مرگ یک طرح است.

او، ادامه داد: در مجموع باید به این نکته تاکید کنم که این طرح پتروشیمی در هر کجا اجرا شود، عمده نیروهایش از نیروهای بومی فیروزآباد خواهد بود. با ایجاد توقع برای مردم فیروزآباد، به دنبال این هستیم به بهترین نحو پاسخگوی این توقع باشیم و در مکانی که برای فیروزآباد مورد نظر قرار گرفته، قصد داریم یک واحد پایین دستی پتروشیمی ایجاد کنیم و در حال مطالعه بر روی آن هستیم.

کمری با یادآوری اینکه برای بحث اشتغال علاوه بر اینکه حجم آب 12 میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی و توسعه دامپروری برای منطقه فیروزآباد بهتر مورد استفاده قرار می گیرد، تاکید کرد: با ایجاد یک واحد پایین دستی پتروشیمی علاوه بر ایجاد اشتغال در فیروز آباد، در واحد عسلویه نیز حداکثر نیروها از مردم فیروز آباد خواهند بود.

مدیرعامل پتروشیمی فیروزآباد با بیان اینکه هم اکنون در حال گفتگو با نمایندگان هستیم اما همیشه حق با مردم است و ما باید واقعیت ها را منعکس کنیم، تاکید کرد: زیرا در این صورت بهترین تصمیمات را می‌گیرند، صحبت هایی با مردم، مسئولان و نمایندگان استان فارس داشته ایم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم با این انتقال و جابه جایی موافقت کرده است؟ توضیح داد: این موضوع خواست شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت نفت هم بوده و مجوز این انتقال و جابه جایی اخذ شده است.

کمری با بیان اینکه هم اکنون طرح استحصال اتان پالایشگاه پارسیان هم به عسلویه منتقل شده است و پتروشیمی فیروزآباد در واقع به دنبال منبع تامین خوراک خود منتقل شده است، خاطرنشان کرد: پالایشگاه پارسیان که در منطقه مهر و لامرد قرار دارد اما بخش استحصال اتان را در سایت دوم منطقه پتروشیمی در عسلویه اجرا می کند.

402

کد خبر: 833073

وب گردی

وب گردی