صرفه جویی ۱۰درصدی مصرف انرژی در خطوط لوله و مخابرات نفت

رییس واحد مدیریت انرژی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از صرفه جویی ۱۰ درصدی در شدت مصرف حامل‎های انرژی شرکت طی ۳ سال گذشته و برنامه ریزی برای رسیدن به رقم به ۱۵ درصد صرفه جویی تا سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، سیدعلیرضا حسینی‎نسب در نشست توجیهی استقرار سامانه مدیریت انرژی مبتنی بر استاندارد ISO ۵۰۰۰۱ گفت: نظام‎مند کردن مصرف انرژی در همه مراکز تابعه این شرکت، اهمیت زیادی دارد که می‌توان به مواردی مانند؛ کم کردن آلاینده‎های زیست محیطی و صرفه جویی اقتصادی به عنوان نتایج آن اشاره کرد.

او افزود: با اجرای این سامانه حجم و روش‎های متداول برای مصرف حامل‎های انرژی شامل آب، برق، گاز، بنزین، نفت‎گاز، نفت سفید و کاغذ برای رسیدن به وضع بهینه، مطلوب و استاندارد بازنگری می‌شود.

به گفته حسینی نسب، این طرح سال گذشته به صورت پایلوت و با استفاده از مشاور در منطقه تهران اجرا و مقرر شد اجرای آن در دیگر مناطق یازده‎گانه شرکت با بهره‎گیری از توان همکاران مناطق، عملیاتی شود.

رییس واحد مدیریت انرژی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران هدف از برگزاری این نشست‎های توجیهی را زمینه سازی برای دریافت گواهینامه ISO ۵۰۰۰۱ سامانه مدیریت انرژی از سوی همه مناطق در سه ماه پایانی امسال اعلام و یادآوری کرد: با اجرای ۲۰۰ برنامه در سه سال گذشته در مناطق تابعه شرکت، صرفه‎جویی ۱۰ درصدی در شدت مصرف حامل‎های انرژی به دست آمد که بر اساس برنامه قرار است این میزان تا سال ۹۷ به ۱۵ درصد افزایش یابد.

402

کد خبر: 833079

وب گردی

وب گردی