تعداد خودروهای 4 ستاره 2 رقمی شد/ رشد محسوس سنگین وزن ها در کیفیت

گزارش ارزشیابی ملی خودروهای ساخت داخل در مرداد ماه از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در گزارش ارزشیابی ملی خودروهای ساخت داخل در مرداد ماه که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد، تعداد 100 هزار و 565 دستگاه خودرو در کشور تولید شده است که از این میان 99 درصد از حجم تولیدات مربوط به خودروهای سواری و تنها یک درصد به خودروهای تجاری اختصاص داشته است.
بر اساس این ارزیابی 49 مدل خودرو در گروه سبک و 6 مدل در گروه سنگین در مرداد ماه سال جاری در کشور تولید شده است.

بخش وانت ها

در بخش وانت ها، خودروی وانت تندر با اخذ 3 ستاره کیفی بالاترین کیفیت این بخش را از آن خود کرد و وانت آریسان، وانت مزدا کارا تک کابین و دو کابین، وانت نیسان تک سوز، و وانت نیسان دوگانه سوز تنها با یک ستاره کیفیت تولید شدند.

در این بین وانت سایپا 151 هم با 2 ستاره کیفی به تولید رسیده بود.

بخش سواری ها

در جدول پر ستاره سواری ها، و در خودروهای زیر 25 میلیون تومان، تمام خودروهای تولیدی مربوط به مدلهای مختلف پراید است که با یک ستاره کیفی منتظر خروج از تولید هستند و رمقی برای افزایش کیفیت در خود نشان ندادند.

در بازه قیمتی 25 تا 50 میلیونه تومان هم رنو ساندرو، تندر 90 اتوماتیک پلاس، تندر 90 اتوماتیک، پژو 207 اتوماتیک و پارس تندر 4 ستاره کیفیت را کسب کردند و فعلا صدرنشین این گروه محسوب می شوند.

خودروهای سمند(تولید تبریز) 405 تولید خراسان، پژو پارس، (تولید تهران، مازندران، فارس) ساینا، تیبا 2، تیبا و ام وی ام 110 جدید، با یک ستاره کیفی در قعرجدول این گروه جای گرفتند.

در بازه قیمتی 50 تا 75 میلیون توامن هم هیوندای آی 10 با 4 ستاره کیفی یکه تازی می کند و خودروهای آریزو 5، جک جی 5، برلیانس اچ 330 با 3 ستاره کیفی در تعقیب آی 10 هیوندای هستند.

در این بازه قیمتی ام وی ام 550 و لیفان ایکس 60 با یک ستاره کیفی در ته جدول جا خوش کرده اند.

در بازه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان هم هیوندای آی 20 و کیا سراتو سایپا با 4 ستاره کیفی در صدر جدول قرار گرفتند و تیگو 5 و جک اس 5 هم با 3 ستاره کیفی در تعقیب آنها هستند.

در جدول بالای 100 میلیون ها همچنان نیو مزدا 3 و گرند ویتارا رقابت تنگاتنگی را با هم تجربه می کنند و با 4 ستاره کیفی ماه هاست که درگ قهرمانی را برگزار کرده اند.

بخش باری و مسافری

در بخش خودروهای باری، کشنده ولوو اف اچ 500 و کشنده اسکانیا جی 410 با اخذ 4 ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل در این بخش را برای خود ثبت کردند.

در بخش مسافری هم تنها خودروی تولیدی، اتوبوس بین شهری اسکانیا 4212 مارال بود که تنها 2 ستاره کیفی بدست آورد.

در بخش خودروهای سنگین، کامیونت ایسوزو و FAW به ترتیب 3 و 2 ستاره کیفی بدست آوردند و کامیون ایسوزو هم توانست 3 ستاره کیفی را کسب و برای خود به ثبت برساند.

بررسی گزارش عملکرد کیفی در مرداد ماه سال جاری نشان داد در گروه سنگین وزن ها شاهد رشد های محسوس در کیفیت خودروها هستیم اما این شتاب با شیب بسیار ملایم تر در بین سواری ها دیده می شود و خودروهای سواری انقدری که به فکر رکورد زنی در جدول تولید هستند، نگاه معناداری به جداول کیفیت نمی اندازند و کمتر بر روی افزایش کیفیت محصولات خود تمرکز کرده اند.

منبع: میزان

400

کد خبر: 833139

وب گردی

وب گردی