افزایش قیمت نوشت افزار/سهم چشمگیر چین از بازار لوازم التحریر

فرزانیان با اشاره به این که بیش از نصف لوازم التحریر وارداتی از چین وارد می شود گفت :در برخی از اقلام شاهد افزایش ۴ تا ۶ درصدی قیمت هستیم.

موسی فرزانیان رییس اتحادیه نوشت افزار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به وضعیت بازار نوشتافزار در آستانه شروع سال تحصیلی جدید گفت :۴۰ تا ۴۵ درصد بازار نوشت افزار را تولید داخلی و بقیه آن را اجناس وارداتی تشکیل می دهد و خوشبختانه در بازار کمبودی نیست.


او افزود: قیمت برخی از اقلام در مقایسه با سال گذشته تغییر نکرده و حتی رکود موجب کاهش قیمت برخی از کالاها شده است اما قیمت برخی اقلام ۴ تا ۶ درصد افزایش یافته است.


فرزانیان با اشاره به لزوم فرهنگسازی برای خرید کالای ایرانی گفت :در حالی که تولیدات داخلی ما دارای کیفیت بالایی هستند هنوز تمایل به خرید نوشت افزار خارجی بالا است و همین امر موجب شده که برخی از تولیدکنندگان داخلی کالای خود را با برند خارجی روانه بازار کنند .
او ادامه داد:باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت ویژه ای شود تا شاهد کاهش مشکلات و افزایش تولید باشیم چرا که تولید در شرایط کنونی بسیار هزینه بر است .


رییس اتحادیه نوشت افزار با اشاره به مخالفت اصناف با برگزاری نمایشکاه های فصلی گفت :امسال نمایشگاه ویژه آغاز سال تحصیلی برگزار نمیشود چرا که این نمایشگاه ها سودی برای مصرف کننده ندارد.

به گفته فرزانیان نوشت افزار وارداتی بیشتر از کشور چین و بعد از آن از کره ،مالزی،هند و ویتنام و برخی از کشورهای اروپایی به ایران وارد می شود.

400

کد خبر: 833164

وب گردی

وب گردی