نقاط پرخطر و حادثه‌خیز استان گلستان شناسایی شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: استان گلستانی استانی حادثه خیز است و نقاط پرخطر و حادثه‌خیز استان شناسایی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، حسین احمدی ظهر امروز در دومین جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان اظهار داشت: هماهنگی و همدلی که بین دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان است تا حد بسیاری توانسته است، نحوه امداد و نجات و خدمات‌رسانی و حوزه پیشگیری را در استان حل کند.

وی افزود: کار جستجو و نجات و کار امداد سوانح و حوادث کار بسیار تخصصی است و در همه حوادث باید افراد کار آشنا وارد عمل شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان تصریح کرد: نصب علائم هشداردهنده در مناطق پرخطر و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در رابطه آن به عنوان عوامل پیشگیرانه می‌تواند، موثر باشد.

احمدی همچنین از نصب پلاک‌های امدادی در نقاط پرخطر و حادثه‌خیز گلستان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: 253 نقطه پرخطر و آسیب پذیر در استان گلستان شناسایی شده است که پلاک‌ها با کدهای مشخصه در آن نقاط نصب می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان هم در این جلسه گفت:استان گلستان آبستن حوادث بسیاری است که در 6 ماه نخست امسال متاسفانه شاهد حوادث مختلف بودیم که استان گلستان رو جزء استان‌های حادثه‌خیز کشور قرار داده است.

محمود ربیعی افزود: باید آماده اقدام و عملیات جدی در محدود کردن بحران حادثه باشیم و نیروها و عوامل انسانی متخصص را آموزش بدهیم و تجهیزات را تقویت و آماده نگهداریم.

به گزارش تسنیم، وی اظهار کرد: در کارگروه امداد و نجات همه فکرها جمع می‌شوند تا نسبت به بررسی مسائل حوادث و راهکارهای پیشگیرانه و یا نحوه امداد و نجات در حوادث به نتایج خوبی برسند.

902/900

کد خبر: 833174

وب گردی

وب گردی