سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی: نظارت‌های شورا بعد از صدور مجوز بیشتر می شود

سرپرست شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی ، گفت: نظارت‌های شورا بعد از صدور مجوز بیشتر می شود به این معنا که کارشناسان محسوس و نامحسوس بعد از اینکه مجوز اجرا صادر شد در سالن ها، حضور پیدا کرده و از اجرایی که مجوز نمایش دارد، مراقبت می‌کنند.

محسن امیری که به تازگی به عنوان سرپرست شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی منصوب شده درباره تغییراتی که در آیین نامه شورا صورت گرفته است به خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، گفت: آئین نامه شورای ارزشیابی و نظارت سال 79 نگارش یافته است که در آن سال به لحاظ وسعت و گسترش فضاهای تئاتری و تعداد اجراها، با این کثرت و گستردگی رو به رو نبودیم و تعداد سالن ها و اجراها محدود بود بنابراین با توجه به افزایش اجراها نیاز به بازنگری داشته ایم.

امیری ادامه داد: گسترش فضاهای فرهنگی و هنری و فعالیت فراوان بخش خصوصی در دایر کردن موسسات فرهنگی و هنری تک منظوره و تماشاخانه ها باعث گسترش تعداد اجراها شده است به همین دلیل باید در ساز و کار اداری‌ و قوانین، متناسب با این رشد حرکت می کردیم.

وی افزود: یکی از اقدامات ریشه‌ای و درست مهدی شفیعی، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه به شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

سرپرست شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی، ادامه داد: تصمیم مهمی برای همخوان شدن با شرایط موجود در این زمینه گرفته شد به این مفهوم که مالک مکان، مرجع پاسخگویی اجرا می شود یعنی اگر تغییری در اجرای بازبینی که با صدور مجوز مقارن شده است صورت بگیرد، مسئولیت به عهده متقاضی یعنی صاحب مکان اجرا است.

امیری درباره مزایای اصلاحیه آئین نامه، گفت: در این فرآیند اصلاحی نقش مدیران سالن ها پررنگ‌تر شده و مسئولیت پاسخگویی هنرمندان کمتر شده است در نتیجه برای هنرمند فرصت بیشتری ایجاد شده که به تولید اثر هنری، بیشتر بپردازد و ساز و کار اداری و پاسخگویی‌ها را مدیران سالن ها انجام می دهند.

سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی یادآور شد: اصلاح و تغییر به وجود آمده در آئین نامه منافاتی با رویه گذشته شورای ارزشیابی و نظارت ندارد و اتفاقاً نظارت‌های شورا بعد از صدور مجوز بیشتر شده و بیشتر می شود به این معنا که کارشناسان محسوس و نامحسوس بعد از اینکه مجوز اجرا صادر شد در سالن ها، حضور پیدا کرده و از اجرایی که مجوز نمایش دارد، مراقبت می‌کنند.

وی افزود: تغییرات ساختاری و اصلاحی در دستورالعمل نافی نظارت‌های بعد اجرا نیست و اتفاقا در پی تقویت نظارت های بعد از اجرا هستیم.

501

کد خبر: 833194

وب گردی

وب گردی