اظهارات استاندار مرکزی پیرامون مباحث واگرایی در این استان/انتخاب شهردار صنعتی ترین شهر کشور/حکم قضایی برای یک بخشدار

اظهارات استاندار مرکزی پیرامون مباحث واگرایی و جدایی برخی شهرستان های این استان، ماجرای بخشداری که به حبس محکوم شد، اخبار مربوط به تشییع دانش آموزان جان باخته هرمزگانی در میناب، رودان و هرمز، انتخاب شهردار اراک و کشف جسد نوزاد سه ماهه در آبیک را در بسته خبری امروز ایسکانیوز(بخش استانها) بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مهمترین عناوین و اخبار حوزه های،مختلف در بخش استانها در روز سه شنبه دوازدهم شهرویور ۱۳۹۶ در ادامه آورده می شود:

اظهارات استاندار مرکزی پیرامون مباحث واگرایی و جدایی برخی شهرستان های این استان

استاندار مرکزی با اشاره به این که دولت با تقسیم شهرستان های استان هامخالف است، گفت: قرار نیست هیچ بخشی از استان مرکزی جدا شود.

محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در واکنش به این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: من به عنوان نماینده دولت این مساله را به کلی منتفی اعلام می کنم؛ دولت به هیچ عنوان موافق انجام این کار نیست.

وی افزود: استان مرکزی با تمام شهرستان هایش همچنان باقی خواهد ماند.

زمانی قمی با تاکید بر این که دولت به هیچ عنوان این نظر را قبول ندارد، گفت: قرار نیست هیچ بخشی از استان جدا شود.

کشف جنازه نوزاد در اتوبان آبیک

سعید احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از کشف جنازه نوزادی در بالای اتوبان این شهرستان حوالی سه راهی زیاران خبر داد و گفت: هویت این نوزاد توسط پزشکی قانونی مشخص می‌شود.

احمدزاده اظهار داشت: جنازه نوزادی حدوداً سه ماهه که چند روزی از فوتش می‌گذشت، در بالای اتوبان شهرستان آبیک حوالی سه راهی روستای زیاران کشف شد.

بخشداری که به حبس محکوم شد

بخشدار جوکار با حکم دادگاه کیفری استان همدان به حبس محکوم شد.

اردیبهشت امسال بود که اقدام یک مأمور پلیس راهور در همدان به متوقف کردن خودروی حامل فرماندار ملایر به دلیل سرعت بالا، باعث توهین و ضرب‌وشتم این مأمور توسط فرماندار ملایر، بخشدار جوکار و راننده آنها شد.

ماجرا از این قرار بود که خودروی حامل فرهاد جهانیان بخشدار جوکار در مسیر همدان به ملایر حدفاصل ازندریان به سمت جوکار به علت سرعت غیرمجاز توسط مأمور راهنمایی و رانندگی متوقف شد.

مأمور پلیس از راننده مدارک ماشین را طلب می‌کند اما راننده می‌گوید این ماشین فرماندار ملایر است، مأمور به تخلف ماشین اشاره می‌کند که با سرعت غیرمجاز حرکت کرده، در این حال فرهاد جهانیان بخشدار جوکار از خودرو پیاده شده و ادبیات ناشایستی به کار برده و می‌گوید مگر نگفت ماشین فرماندار است و می‌افزاید: قوانین برای عوام‌الناس است نه رجل سیاسی!

«مأمور به این رفتار اعتنایی نکرده و برای اعمال قانون مقابل خودرو می‌ایستد اما بخشدار جوکار پشت فرمان رفته با فشار دادن پدال گاز با سرعت به مأمور کوبیده و او را روی کاپوت انداخته و حدود صد متری جلو رفته و با ترمز مأمور روی زمین به کناری می‌افتد؛ سپس خودرو بی‌توجه به مأمور متواری می‌شود.»

با شکایت نیروی انتظامی، پرونده قضایی در دادگاه کیفری دو استان همدان تشکیل شد و در نهایت شعبه 101 این دادگاه، فرهاد جهانیان بخشدار جوکار را به اتهام تمرد به یک سال حبس و به اتهام توهین به 6 ماه حبس محکوم کرد که رأی اشد قابل اجرا خواهد بود.

انتخاب شهردار اراک

داود تاجران با کسب 10 رای از 11 رای شورای شهر اراک به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

برگزاری مراسم تشییع دانش آموزان جان باخته هرمزگانی در میناب، رودان و هرمز

مراسم تشییع و تدفین دانش آموزان جان باخته هرمزگانی در میناب، رودان و هرمز امروز برگزار شد.

دانش آموز زهرا زرنگاری، عضو تشکیلات سازمان دانش‌آموزی در جزیره هرمز بود که مراسم تشییع و تدفین پیکر این نخبه هرمزگانی از ساعت ۸ صبح از جلوی درمانگاه هرمز به سمت گلزار شهدای هرمز آغاز شد.

همچنین مهرنوش ناصری و شیوا مبینی از مدرسه زینبیه و مدرسه هاجر میناب بودند که در این حادثه جان خود را از دست داده و از ساعت 8 صبح مراسم تشییع و تدفین آن ها ازمیدان شهدا مسجد امام خمینی(ره) به سمت بهشت زهرای این شهر آغاز شد.

مطهره دلاوری، مینا جمشیدی و فاطمه صادقی نسب سه دانش آموز رودانی بودند که با حضور مردم پیکرهای این دانش آموزان جان باخته از ساعت 8 صبح ز محل فرمانداری تا مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رودان تشییع و تدفین در روستای برنطین برگزار شد.

900/900

کد خبر: 833234

وب گردی

وب گردی