برنامه اجرایی نقشه جامع علمی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین می شود

دکتر صالح اسکندری با تاکید بر اینکه بهترین نقشه در جهاد علمی نقشه جامع علمی کشور است، گفت: انشاا... پس از تغییر ساختار، برنامه اجرایی نقشه جامع علمی کشور تدوین می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر صالح اسکندری سرپرست سازمان رسانه های دانشگاه آزاد در نشست شورای روسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و شورای هماهنگی روابط عمومی این استان حضور یافت.
وی با اشاره به موفقیت های واحدهای استان فارس به عنوان پرجمعیت ترین استان به لحاظ تعداد دانشجو از جمله ارتقای ۱۴۴۵ پله ای واحد شیراز در پایگاه وبومتریک و کسب مقام نخست مسابقات الکامپ توسط ربات تعامل گرا در این استان گفت: حامل پیام درود و خدا قوت ریاست هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آقای دکتر ولایتی و ریاست دانشگاه آقای دکتر رهبر به روسا و مسئولان واحدها و مراکز استان فارس است.
اسکندری با تاکید بر امید و نشاط علمی به وجود آمده در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی پس از حکم مقام معظم رهبری گفت: مطمئنا مابازای واقعی این امید و نشاط علمی بایست توسط اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه محقق شود.
سرپرست امور رسانه های دانشگاه با اشاره به مسیر تحولات مثبت در دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین ماموریت های اعضای خانواده بزرگ دانشگاه در تحقق امیدهای به وجود آمده را " جهاد علمی" به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری بر شمرد.
وی با اشاره به اینکه جهاد علمی با فعالیت های علمی معمول اساتید و دانشجویان متفاوت است، گفت: جهاد علمی چون با خصم و استکبار علمی در جهان امروز مواجه است مستلزم یک دیدبانی و نقشه صحیح است.
اسکندری سند نقشه جامع علمی کشور را بهترین نقشه و دیدبانی در جهاد علمی عنوان کرد و گفت: انشاالله در دانشگاه آزاد اسلامی پس از تغییر ساختار و چابک سازی امور، برنامه اجرایی نقشه جامع علمی کشور نگاشته خواهد شد.
وی در ادامه به ضرورت رصد مرحله به مرحله اجرای برنامه نقشه جامع علمی در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: به همین منظور رصدخانه پیشرفت نقشه جامع علمی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی باید تاسیس شود.
اسکندری همچنین با بیان برخی امتیازات علمی دکتر علی اکبر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر گفت: با این ظرفیت علمی در مدیریت دانشگاه می توان دانشگاه آزاد را به یک دانشگاه حکمت محور تبدیل کرد.
مسئول امور رسانه های دانشگاه در ادامه ضمن تشریح رویکردهای جدید مدیریتی دانشگاه در کیفی سازی از طریق توسعه متوازن و هدفمند، رویکرد بین المللی و منطقه ای دانشگاه آزاد به خصوص در غرب آسیا و شمال آفریقا، کاهش اتکا به درآمدهای شهریه ای و ... پرداخت.
اسکندری در پایان این نشست با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد یک باشگاه سیاسی نیست، گفت: آموزش الفبای پایبندی به منافع ملی و ارزشهای سیاسی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در کنار اهتمام به روزآمدی در دانش و علوم روز دنیا باید در سرلوحه فعالیت های اساتید در واحدها قرار بگیرد.
تاکید بر احیای نقش و جایگاه روابط عمومی ها در دانشگاه آزاد اسلامی
صالح اسکندری همچنین با حضور در شورای هماهنگی روابط عمومی های واحدها و مراکز استان فارس ضمن تاکید بر اعتبار بخشی به روابط عمومی ها گفت: ارتباطات و اطلاع رسانی در دنیای امروز از الگوهای سنتی پیروی نمی کند.
مسئول امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رویکرد تعاملی و دو سویه رسانه ها در هزاره سوم گفت: در این شرایط وظیفه روابط عمومی ها بسیار دشوار است.
وی از مدیران واحدها خواست تا با توجه به اهمیت رسانه و تبلیغات و اطلاع رسانی بهنگام نسبت به همکاران روابط عمومی اهتمام بیشتری داشته باشند و تا جایی که ممکن است از واگذاری سایر مسئولیت ها به غیر از روابط عمومی به دلیل حساسیت کار به این همکاران پرهیز کنند.
وی در پایان بر ضرورت احیاء نقش و جایگاه روابط عمومی ها در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت: کلیه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی به صورت یکپارچه و هوشمند می بایست در تولید پیام در راستای منافع دانشگاه مشارکت داشته باشند.
در این نشست تعدادی از مسئولان روابط عمومی های استان فارس به طرح دغدغه ها و انتظارات خود در این حوزه پرداختند.

کد خبر: 833251

وب گردی

وب گردی