علت اصلی آلودگی  سواحل  بندر امام خمینی چیست؟نشت نفت از نفت کش یا دلایل دیگر

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان آخرین جزئیات درباره علت آلودگی سواحل خلیج فارس در بندر امام خمینی را تشریح کرد.

ابوطالب گرایلو معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان درباره علت آلودگی سواحل خلیج فارس در بندر امام خمینی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: علت نشت نفت از مخزن کشتی و نفت کش از سمت اداره کل بنادر استان خوزستان هنور مسجل نشده است و در دست بررسی تیم کارشناسی است.

وی تصریح کرد: با قطعیت نمی توان گفت که مخزن کشتی علت اصلی این آلودگی است.

گرایلو ادامه داد: تیم کارشناسی برای بررسی دلیل اصلی نشت و همچنین تیمی دیگر از روز شنبه برای رفع آلودگی به محل اعزام شده اند.

وی با بیان این که سطح آلودگی گسترده نیست، افزود: به دلیل جزر و مد دریا مقداری از آلودگی به سمت ساحل آمده و به سنگ ها چسبیده است که همکاران آلودگی درحال پاکسازی سواحل هستند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: به طور کلی آلودگی حدود یک کیلومتر طول در نیم متر عرض در بر گرفته است که می توان گفت آلودگی سطحی به وجود آمده و همکاران به وسیله پدهایی که روی ساحل و آب قرار دادند مواد نفتی را جذب پدها کردند.

وی تصریح کرد: درصد بسیار بالای این مواد نفتی جمع آوری شده و مابقی سنگ های آلوده برای جلوگیری از برگشتشان توسط جزر و مد به دریا از سطح ساحل جمع آوری می شوند.

گرایلو ادامه داد: پس از مشخص شدن دلیل اصلی آلودگی می توان گفت چه تصمیماتی برای جلوگیری از این گونه آلودگی ها می توان گرفت اما اگر منشاء از سمت کشتی باشد براساس معاهدات کشتی ها ایران و کنوانسیون ها و محاسبات بین المللی کشتی ها مورد بازرسی ایمنی و محیط زیست قرار می گیرند و دلیل بازرسی هم جلوگیری از آلودگی محیط زیستی دریا است که ما این کنترل ها را براساس معاهدات مداوم بر روی کشتی ها حتی شناورهای کوچک انجام می دهیم و حتی تحت کنترل ما است.

وی تصریح کرد: بررسی ها باید کامل شود تا بتوانیم دلیل نشت را بازگو کنیم.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در پایان گفت: ممکن است این آلودگی از سمت پایانه نفتی صورت گرفته باشد.

901

کد خبر: 833267

وب گردی

وب گردی