«در قلمرو گفتار« وارد بازار کتاب شد

پنجمین کتاب رضا درستکار نویسنده و منتقد سینما با عنوان «در قلمرو گفتار» شامل ۱۵ مقاله سینمایی وارد بازار کتاب شد.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، «در قلمرو گفتار» شامل پانزده مقاله مستقل و گزیده از مقالات سینمایی او و تورقی تحلیلی در تاریخ سینمای ایران است که جریان شناسی این سینما را از بدو تاسیس تاکنون در دستور کار خود قرار داده که برخی از آنها منتشر شده و بعضی نشده است.

این مقاله ها به قول مقدمه کتاب «حاصل چرخیدن و کاویدنی است بی ادعا در لابلای فیش ها، نکته ها، آن تصاویر متحرک، فیلم ها، لحظه ها و عکس ها، مستمر و نامستمر، از همین روزها، سال ها، تورق دهه ها و عبورهای قرنی که پشت سر همین سینما -سینمای ایران ما- رفت و گذشت و آنسوی در ماند، برای یافتن آن هویت و سرنوشت مفقودهای که می گفت؛ باید گشت در این سرا، بگرد، هست! لابلای کتاب های قفسه ها، جسته ایم ما...!»

درستکار کار خود را با نشریات تخصصی سینمایی آغاز کرد و از بدو تاسیس ماهنامه دنیای تصویر نویسنده و عضو شورای نویسندگان این مجله بوده، همچنین با نشریات دیگر از جمله ماهنامه های فیلم و ادبستان و فصلنامه های فارابی و سینماتک نیز همکاری هایی داشته است.

او چهار کتاب در کارنامه دارد که «فریدون گله؛ زندگی و آثار» به سال۱۳۸۰، «بهمن فرمان آرا: زندگی و آثار» به سال ۱۳۸۱، «در قلمرو دیدار (با مجید مجیدی، زندگی و آثارش) به سال ۱۳۸۵ و «روایت های مستند» به سال ۱۳۸۶ از جمله این آثار هستند.

کتاب «در قلمرو گفتار» به همت انتشارات مکث نظر در ۳۱۲ صفحه و به قیمت ۲۵ هزار تومان از هم اکنون در دسترسی علاقمندان سینما است.

501

کد خبر: 833273

وب گردی

وب گردی