آغاز دوباره صادرات نفت کوره از بندر شهید باهنر پس از سه دهه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: صادرات دوباره نفت کوره از بندر شهید باهنر در راستای اقدام اجرایی اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف کلان سازمان بنادر، پس از گذشت 30 سال آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد محسنی گفت: نفت کوره یا مازوت از منابع اولیه سوخت کشتی ها و نیروگاه هاست که پس از گذشت سه دهه، صادرات این محصول از طریق بندر شهید باهنر از سر گرفته شد.
او ابراز امیدواری کرد: با توجه به استقبال بخش خصوصی و ظرفیت بالای بندر شهید باهنر، حجم صادرات فرآورده های نفتی از این بندر چند منظوره به سایر بنادر بین المللی منطقه افزایش یابد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های این بندر گفت: موقعیت ممتاز جغرافیایی بندر شهید باهنر در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیجفارس ، اتصال به راه های بین المللی ، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزایر و بنادر تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از بندر شهید رجایی تبدیل کرده است.
بندر شهید باهنر سومین بندر ترانزیتی کشور و یکی از قدیمی ترین بندرهای چند منظوره استان هرمزگان است.
موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس ، اتصال به راه های بین المللی ، نزدیکی به منطقه آزاد قشم ، جزایر و بنادر تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.
همچنین از ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور 12 متر برای پهلوگیری کشتی های کنار اسکله ها در زمان جزر کامل است که پس از بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره) ، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور داراست.

402

کد خبر: 833320

وب گردی

وب گردی