خراسان رضوی ظرفیت اشتغالزایی مناسبی ‌در ‌سنگ‌های قیمتی دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت مناسبی برای اشتغالزایی در حوزه سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رشیدیان عصر امروز در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی اظهار داشت: شفاف‌سازی بر ورود و خروج، هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط از قبیل گمرک، ترانزیت، راهداری و مراکز پایانه ها از اهمیت به سزایی در مبارزه با قاچاق کالا برخوردار است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر باید در تمامی واحدهای مرزی واحد خدمات ارزی وجود داشته باشد تا جلوی سوءاستفاده کنندگان از این طریق گرفته شود و با شفاف‌سازی و رفع نقاط تاریک؛ مسیر گردش سالم ورود کالا و صادرات آن باز شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به قاچاق کالا در حوزه طلا و جواهرات و نقره ادامه داد: مشهد شهر سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و از قدیم به عنوان شهر عرضه کالا و جواهرات در کشور شناخته شده، به طوری که هم‌اکنون 5 هزار نفر در حوزه جواهرات آن مشغول به کارند که با احتساب شاغلان مشاغل وابسته این رقم در مشهد به 16 هزار نفر می‌رسد.

رشیدیان بیان کرد: هم‌اکنون در طراحی سنگ‌های قیمتی ظرفیت‌های خوبی در خراسان رضوی وجود دارد و با ارتقای آموزش و استفاده از ظرفیت طراحی از طریق دانشگاه‌ها و دانشجویان می‌توان نسبت به اشتغال‌زایی و تولید در این راستا گام برداشت.

وی گفت: دست‌اندرکاران عرصه طلا و جواهرات باید به دنبال سود کوتاه‌مدت نبوده و با حمایت از حوزه سنگ‌های قیمتی به عنوان سوغات شاخص مشهد، ارزش کار خود و نیاکانشان را در این حرفه تخریب نکنند.

901

کد خبر: 833331

وب گردی

وب گردی