رضایی: عربستان باید از ایران عذرخواهی کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار عذرخواهی رژیم سعودی از تهران شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که هم اکنون در بغداد به سر می برد در یک کنفرانس خبری گفت پیروزی‌های متعدد ارتش و نیروهای مردمی عراق ثابت کرد این کشور از قدرت جنگی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

محسن رضایی افزود: امیدواریم که همه پرسی اقلیم کردستان عراق در موعد مقرر انجام نشود چرا که ایران این همه پرسی در اقلیم کردستان را تقسیم عراق متحد می‌داند.

وی تصریح کرد: تقسیم عراق اشتباه بزرگی است و اجرای همه پرسی اقلیم کردستان پیامدهای خطرناکی را در منطقه به دنبال خواهد داشت و ما مخالف آن هستیم.

طرح ایجاد فتنه سنی و شیعه شکست خورده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با اشاره به اینکه طرح ایجاد فتنه سنی و شیعه شکست خورده است گفت اسرائیل دشمن اول ما است و به هیچ وجه به صهیونیست‌ها اجازه نخواهیم داد در پشت پرده ما را به بازی بگیرند چرا که امروز محوری جهادی میان عراق و لبنان و سوریه و ایران تشکیل شده است.

رضایی افزود: دولت‌های سوریه و عراق و ایران و لبنان در صدر مبارزه با تروریسم قرار دارند و اگر مشکلی هم میان این کشورها بروز کند به طور دوستانه آن را برطرف می‌کنیم.

وی گفت: سیاست کنونی آمریکا در خلیج فارس و منطقه شکست خورده است و شرط ایجاد استقرار و امنیت در منطقه خارج شدن نیروهای آمریکایی از خلیج فارس است.

رضایی تصریح کرد هرگونه همکاری میان ایران و عراق با درخواست عراق و از طریق دولت مستقل این کشور صورت می‌گیرد.

محسن رضایی گفت: نشستی که میان آمریکا و رژیم سعودی برگزار شد موفق نبود و این کشور هم اکنون با ریاضت اقتصادی مواجه است.

عربستان باید از ایران و سوریه و بحرین و یمن و قطر عذرخواهی کند

محسن رضایی گفت: دولت عربستان باید از ایران و سوریه و بحرین عذرخواهی کند و اگر چنین کاری نکند به این معنی است که خواستار بهبود روابط نیست.

وی افزود: عربستان باید از ملت‌های یمن و قطر نیز عذر خواهی کند.

دبیرکل تشخیص مصلحت نظام ایران در کنفراس خبری بغداد از حمایت ایران برای بازسازی شهرهای جنگ زده عراق خبر داد.

کد خبر: 833340

وب گردی

وب گردی