سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی آغاز شد

سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی امروز در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب (شعبه هم عرض) به ریاست قاضی مقیسه آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز ، در دوازدهمین جلسه دادگاه، حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم نفتی بخشی از دفاعیات خود را ارائه کرد و قرار است امروز اخرین دفاعیات هر دو متهم اخذ شود.

قاضی پرونده در پایان جلسه دوازدهم اعلام کرد وکلای متهمان لایحه دفاعیه خود را آماده کنند اما هنوز مشخص نیست که دفاع وکلا به چه صورتی خواهد بود.

در دوازدهمین جلسه دادگاه دو متهم نفتی, حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم این پرونده دفاعیات خود را در برابر اتهاماتی چون افساد فی الارض, اخلال در نظام اقتصادی کشور, مشارکت در پولشویی گسترده و بدهی نفت ارائه کرد.

همچنین خرید مرسدس بنز، دریافت آپارتمان ‌یک میلیاردی از بابک زنجانی بابت هدیه عروسی فرزند, خرید آپارتمان 6 میلیاردی و ویلای کیش که همه از غارت بیت‌المال به دست آمده بخش دیگری از اتهامات متهم ردیف سوم نفتی است که در کیفرخواست مطرح شده است.

رسیدگی به پرونده مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی که از 17 تیر امسال آغاز شده به ریاست قاضی مقیسه و در شعبه 28 دادگاه انقلاب ادامه دارد.

بابک زنجانی با حکم دادگاه انقلاب ، مفسد فی الارض شناخته و به اعدام، رد مال و پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ رد مال محکوم شد که با ارسال لایحه اعتراضی، پرونده این متهم برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

بابک زنجانی از حدود 8 هزار میلیارد تومان بدهی خود به وزارت نفت ، دو هزارمیلیارد تومان را از محل واگذاری اموال و شرکت‌هایش، تسویه کرده؛ البته وزارت نفت مدعی است بدهی زنجانی با احتساب ضرر و زیان به حدود 12هزار میلیارد تومان می‌رسد.

اوایل آذر 95 حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تایید شد و البته این حکم برای مهدی شمس وحمید فلاح هروی دو متهم دیگر این پرونده نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.

اواخر سال 95 نیز یکی دیگر از متهمان این پرونده فردی به نام(ع.ز.م) که گفته می شود نقشی کلیدی در ماجرای فروش نفت داشته، دستگیر و به کشور برگردانده شد.

دادگاه های رسیدگی به پرونده نفتی سال 94 در 25 جلسه علنی و یک جلسه غیر علنی با حضور بابک زنجانی متهم ردیف اول ، مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد.

خبرگزاری صدا و سیما

705

کد خبر: 833378

وب گردی

وب گردی