25 درصد حوادث کشور در مازندران رخ می‌دهد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: 25 درصد حوادث کشور در مازندران رخ می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی اکبری در همایش بزرگ استانی جوانان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد: استان مازندران براساس آخرین گزارش از سازمان امداد و نجات کشور، به‌تنهایی 25 درصد حوادث کشور را به‌خود اختصاص داده است و این حوادث را در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی کرده است.

وی افزود: خادمان نوروزی هلال احمر در نوروز 96، 2 هزار و 200 نفر روز و حدود 9 هزار نفر از سراسر مازندران بوده‌اند که هر کدام از آنها با تمام توان به مسافران خدمت ‎ رسانی کرده‌اند.

اکبری با اشاره به اینکه پس از نوروز نیز شاهد فعالیت‌های داوطلبانه جمعیت هلال احمر هستیم گفت: 375نقطه حادثه‌خیز در استان وجود داشته و در این مناطق قریب به یک‌هزار و 200 ناجی غریق حضور دارند که برای تسهیل در کار آنها حدود 70 دستگاه موتورسیکلت به‌کارگیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران مازندرانی‌ها را سرآمد داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور دانست و یادآورشد: خمیرمایه و سرشت مازندارنی‌ها به‌سمت اقدامات داوطلبانه بوده و یقیناً در مازندران با همت داوطلبان به جایی می‌رسیم که هلال احمر مازندران سرآمد حرکت‌های داوطلبانه و داوطلب‌محوری خواهد بود و اکنون نیزبه این سمت نیز حرکت می‌کنیم.

وی گفت: یکی از مهم ترین اقدامات هلال احمر در سال جاری با همکاری استانداری این بوده که در دهستان‌های استان یک خانه هلال را با تجهیزات کامل هر یک به میزان 10 میلیون تومان را راه‌اندازی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خواستار چاره اندیشی در خصوص کاهش تصادفات در مازندران شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله نورالله طبرسی در همایش بزرگ استانی جوانان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران گفت: خدمات هلال احمر جهانی بوده و فعالیت این ارگان در کشور به صورت مناسب گسترش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ هلال در کشور گسترش یافته است، افزود: مردم ما خدمات هلال احمر را یک فرهنگ انسانی و ایثار پذیرفتند. جمعیت هلال احمر نهاد بین‌المللی است که در زمان حادثه با تمام وجود حاضر می‌شوند.

آیت‌الله طبرسی با اشاره به اینکه فعالیت در هلال احمر سختی‌های خاص خود را دارد، یادآورشد: حضور نیروهای هلال در دریا نشان از علاقه‌مندی آنها به کار امداد و نجات بوده و در سطح دریا مخاطرات خود را داشته و همواره دریا برای مازندران مشکلات فرهنگی و اقتصادی به همراه دارد.

وی افزود: مسائل ایمنی در سطح سواحل استان مازندران باید رعایت شده و نگرانی از بابت حضور مردم در سطح سواحل باید کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه خواستار چاره اندیشی در خصوص کاهش تصادفات در مازندران نیز شد.

902/

کد خبر: 833443

وب گردی

وب گردی