اشکانی: عملکرد کشتی آزاد را شکست نمی‌دانم/ کم تجربگی برخی فرنگی‌کاران نبود نتایج بهتری می‌گرفتیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: عملکرد کشتی آزاد در مسابقات جهانی را شکست نمی‌دانم، چراکه ما نگاهمان به المپیک است و اگر کشتی‌گیران در این مسابقات نتوانند خود را پیدا کنند قطعا در المپیک دستمان خالی می‌ماند.

به گزارش ایسکانیوز، علی اشکانی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان این مطلب افزود: برای اینکه بتوانیم به روند موفقیت‌های خود در کشتی ادامه داهیم نیاز به فضایی آرام برای کار کردن داریم. تیم ملی کشتی فرنگی امسال با نفراتی جدید راهی رقابت‌های جهانی شد و با توجه به کم تجربه بودن بسیاری از کشتی‌گیران، نتیجه کسب شده راضی کننده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قوانین کشتی فرنگی و همچنین نحوه تمرینات آن تغییر یافته و ما با تیمی از دل رقابت‌های انتخابی در مسابقات جهانی حضور یافتیم؛ قطعا اگر کم تجربگی برخی از نفرات نبود می‌توانستیم نتایج بهتری را کسب کنیم. در برخی از مبارزات، فرنگی‌کاران به دلیل نگرفتن اخطار کم کاری، مجبور بودند اجرای فن کنند که بعضی از این اجرای فن‌ها به ضرر آن ها تمام می‌شد که به عنوان مثال می‌توان به کشتی الیاسی و حریف لهستانی اشاره کرد.

دارنده مدال نقره جهان در مورد برنامه‌های آتی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: برای اینکه یک تیم در رقابت‌های جهانی و یا المپیک موفق باشد عوامل زیادی دخیل هستند، اینکه شما فقط روی آمادگی جسمانی، تاکتیکی و تکنیکی کشتی‌گیران تمرکز کنید قطعا نمی‌تواند پاسخگوی کار باشد، مسائلی دیگری نیز همچون آنالیز حریفان، ریکاوری و تغذیه در حین مسابقات و همچنین کوچینگ وجود دارد که بسیار تعیین کننده است.

اشکانی خاطر نشان کرد: قطعا برای ادامه کار باید بتوانیم ضعف‌هایمان را جبران کنیم، ضمن اینکه با حفظ تمامی نفرات مستعد و دعوت از آنها به اردوها و اعزام به تورنمنت‌های مختلف بر تجربیات کشتی‌گیران بیافزاییم. برای اینکه بتوانیم در المپیک موفق باشیم باید از تمام داشته‌های خود استفاده کنیم و با سرمایه‌گذاری روی کشتی‌گیران جوان و مستعد هر وزن و میدان دادن به آنها به ترکیب نهایی خود برای حضور در بازی‌های المپیک دست یابیم.

وی در مورد اظهارنظرها در مورد نتایج کشتی آزاد گفت: کشتی در سال‌های گذشته موفقیت‌های بی شماری داشته، ما در کشتی آزاد در چندین سال گذشته به عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی جهان رسیدیم، ضمن اینکه در رده سنی جوانان نیز 2 سال پی در پی قهرمان شدیم، البته همین نتایج نیز در کشتی فرنگی بدست آمده است، اما من عملکرد کشتی آزاد را شکست نمی‌دانم، چراکه ما نگاهمان به المپیک است و اگر کشتی‌گیران در این مسابقات نتوانند خود را پیدا کنند قطعا در المپیک دستمان خالی می‌ماند.

اشکانی تاکید کرد: البته من در زمانی که در دوران قهرمان بودم، در رقابت‌های المپیک و جهانی بسیاری شرکت کردم؛ در آن زمان اقبال مسئولین نسبت به کشتی زیاد بود و یاد دارم برای یک قهرمانی آسیا، ما به دفتر مسئول مربوطه در سازمان تربیت بدنی دعوت شدیم و شخصا از ما قدردانی شد، اما در حال حاضر قهرمانی‌ها و افتخارآفرینی‌های این رشته ملی و ورزش اول ایران دیده نمی‌شود و بهتر است نگاه‌ها به کشتی عادلانه باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: چند سال است در کنار خادم کار می‌کنم و در یکسال اخیر نیز به دلیل حضور در رده سنی بزرگسالان بیشتر در کنار هم بودیم. خادم از لحاظ فنی و مدیریتی بسیار قوی عمل می‌کند و حضوش در هیأت رئیسه بسیار تأثیرگذار است به طوری که نظرات وی باعث بسیاری از تصمیمات سازنده در کشتی جهان شده است. با حضور خادم، جایگاه کشتی ایران در عرصه بین‌المللی بالا رفته و کشتی‌گیران و مربیان اعزامی به رقابت‌های جهانی و قاره‌ای به خوبی این موضوع را حس می‌کنند. هدف همه ما موفقیت کشتی در عرصه‌های بین‌المللی است و تنها از مسئولین می‌خواهیم که فضای آرامی را برای ادامه این روند برای کشتی مهیا سازند.

607

کد خبر: 833451

وب گردی

وب گردی