برگزاری  نخستین همایش اجرای احکام شورا‌های حل اختلاف شرق و شمال استان تهران

اولین همایش اجرای احکام شورا‌های حل اختلاف استان تهران با حضور دریانی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران و سرپرستان و مدیران اجرای احکام شورا‌های حل اختلاف بخش‌ها و شهرستان‌های شرق و شمال استان تهران در محل دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان دماوند تشکیل شد. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازمیزان، اولین همایش اجرای احکام شورا‌های حل اختلاف استان تهران با حضور مقامات و مدیران اجرای احکام شرق و شمال استان تهران (دماوند، رودهن، بومهن، پردیس، لواسانات و رودبار قصران) به میزبانی شورای حل اختلاف شهرستان دماوند برگزار شد.

در ابتدای این نشست دریانی از تأکید ویژه رئیس کل دادگستری استان تهران بر اهمیت دادن بیش از پیش به اجرا‌های احکام مجتمع‌های شورای حل اختلاف خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۸ درصد پرونده‌های وارده به محاکم به شورا‌های حل اختلاف ورود پیدا میکند و لذا لازم است که دراجرای احکام شورا‌ها هم اندیشی و اتخاذ تصمیمات و رویه‌های یکپارچه در راستای رفاه حال مردم و ارباب رجوع صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه رئیس قوه قضائیه با اختصاص و افزایش اعتبارات در خصوص خرید ملک مجتمع‌ها، افزایش پرداختی همکاران و دیگر کمبود‌ها توجه خاصی به شورا‌ها دارد افزود: با تلاش‌های صورت گرفته اگر کلیه درآمد حاصل از شورا‌ها از دولت به ما برگردد هیچگومنه دغدغه و کمبود مالی در پرداخت‌ها و پاداش قضات، اعضاء و کارکنان نخواهیم داشت.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران با بیان اینکه پست‌های جدید اداری در شورا به تأیید ریاست محترم قوه قضائیه رسیده است آهنگ رشد ساختاری و مالی شورا‌ی حل اختلاف را رو به افزایش خواند و اظهار امیدواری کرد تا با راه اندازی و تکمیل نصب سیستم سیلور لایت و سمپ، کلیه مراحل رسیدگی‌ها در شورا‌های استان تهران یکپارچه و الکترونیکی شده و چالش‌های پیش رو برداشته شود.

در ادامه معاون قضایی نظارت بر اجرای احکام و نیابت شورا‌های حل اختلاف استان تهران به تبیین اهداف برگزاری این همایش پرداخت و اظهار داشت: " در راستای آسیب شناسی و بررسی مسائل و امور اجرای احکام شورا‌های استان تهران این همایش درمقدمه همایش‌های ده گانه طبق منطقه بندی ویژه در استان تهران برگزار می‌شود و در نشست‌های پیش رو گفتمان و تبادل نظر پیرامون این موضوع را به طور مبسوط خواهیم داشت ".

وی بر بازگشت مبالغ نیم عشر به اجرای احکام مجتمع‌ها تأکید و واکاوی چالش‌های اجرا‌های احکام در شورا‌ها را از برنامه‌های آتی برشمرد وبرگزاری آموزش سراسری برای دادورزان و معاونین قضائی با رهنمود سرپرستان مجتمع‌ها را لازمه پیشرفت در این زمینه عنوان کرد.

در ادامه کلیه سرپرستان شورا‌های حل اختلاف مناطق شمال و شرق استان تهران به بیان نقطه نظرات و مسائل اجرای احکام و دیگر موارد در شورای تحت مدیریت خود پرداخته و ریانی در خصوص تک تک مسایل مطروحه به بحث و تبادل نظر پرداخت و جهت رفع نواقص بیان شده، تمهیدات لازم را اتخاذ کرد.
خانلری معاون آموزش، تحقیق و پژوهش شورا‌های حل اختلاف استان تهران نیز با بیان نکاتی ارزنده بر هدفمندی دوره‌های آموزشی در راستای بهبود وضعیت موجود و افزایش سطح رضایتمندی مردم تأکید کرد.

705

کد خبر: 833456

وب گردی

وب گردی