قوانین گمرکی و شیوه نامه خدمتی در گمرک باید جدی گرفته شود

 سردار مسعود منفرد گفت :مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از اولویت های نیروی انتظامی است و استقرار پلیس در گمرک با هدف سالم سازی فضای اقتصادی انجام گرفته است و همه مسئولان اعم از ستادی و استانی بایستی با پلیس همگام بوده و اهتمام ویژه ای در این رابطه داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،جانشین پلیس آگاهی ناجا گفت: پلیس درصدد است در کنار نظم و اقتدار، اشراف اطلاعاتی خود را نیز در گمرکات افزایش دهد.

سردار مسعود منفرد در کارگاه آموزشی تخصصی طرح استقرار ناجا در گمرک شهید "رجایی" بندرعباس، اظهارداشت: پدیده شوم قاچاق، علاوه برآثار زیانبار بر اقتصاد کشور دارد که شاخص ترین اثر آن لطمه به اقتصاد کشور و تضعیف اقتصاد ملی است، اختلال درحوزه های امنیتی، اجتماعی و... از دیگر اثرات این پدیده است.

جانشین پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: پلیس درصدد است در کنار نظم و اقتدار، اشراف اطلاعاتی خود را نیز در گمرکات افزایش دهد.

وی درباره چگونگی استقرار ماموران پلیس و نیز آموزش آنها، گفت: ماموران پلیس باید هوشیارانه استقرار پیدا کنند و بعد از اینکه تمام مراحل قانونی و دستورالعمل ها ابلاغ شد آنچه وظیفه پلیس است با قاطعیت انجام دهد؛ همچنین استفاده از قوانین گمرکی و شیوه نامه خدمتی در گمرک باید جدی گرفته شود.

سردار منفرد تصریح کرد: امکانات لازم باید در اختیار مأموران قرار گیرد و همچنین با مد نظر قرار دادن بحث صیانتی و عقیدتی کارکنان نباید اجازه دهیم که مورد اتهام قرار گیریم.

وی از استان هرمزگان به عنوان مهمترین استان برای پلیس، به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز نام برد و گفت: هر برنامه ای در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شود اولویت با استان هرمزگان است.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: مهمترین هداف ما از استقرار پلیس در گمرک؛ سالم سازی فضای اقتصادی برای جامعه ، کمک به تولید داخلی و افزایش درآمدهای گمرک برای کشور است.

جانشین پلیس آگاهی ناجا گفت: هر چه پلیس وظایفش را مطلوب تر انجام دهد قطعا مخلان و متخلفان اقتصادی مجبور می شوند از طریق اقدام قانونی و انجام تشریفات گمرکی نسبت به واردات و صادرات کالاها اقدام کنند.

705

کد خبر: 833511

وب گردی

وب گردی