ربیعی : بنا داریم از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم

وزیر کار گفت: ما در دولت بنا داریم از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. بسیاری از معضلات جامعه از عدم وجود شغل و کار است و باید با تمام توان به سوی غلبه بر این مسئله برویم. ما اگر تمام توان خود را به کار ببندیم ۵۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کنیم، اما در طرح تکاپو با کمک نیرو‌های مسلح باید این کمبود را رفع کنیم و با سپاه کار‌های خوبی را شروع کرده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز؛ علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در همایش مهارت آموزی سربازان نیرو‌های مسلح، اظهار کرد: یکی از چالش‌های امروز ما سرمایه‌گذاری است و بخشی از جبران سرمایه را باید با مهارت انجام دهیم فکر می‌کنم با بهره‌وری نیروی انسانی می‌توانیم ۲۰ تا ۳۰ درصد نقص سرمایه‌گذاری را پوشش دهیم و نظام آموزشی ما هم نقایصی دارد.

وزیر کار با بیان اینکه بازار کار امروز پیچیده شده و بحث مهارت بحث مهمی برای آینده کشور است، ادامه داد: کشور کره جنوبی پیش از صنعتی شدن سهم قابل توجهی از جی دی پی را برای آموزش قائل شده و اگر ما می‌خواهیم سیاسیت رفاهی را دنبال کنیم باید به مهارت بیش از پیش بپردازیم.

وی با تاکید بر این موضوع که جامعه دارای مهارت در مقابل تحریم و جنگ زمین نمی‌خورد، تصریح کرد: امروز در زمینه مهارت دچار کمبود مهارت هستیم، زمانی فکر می‌کردیم فقر و بیکاری باعث طلاق است، اما با بررسی مشخص شد عدم مهارت کافی برای ارتباط مشکل اصلی طلاق است. البته امروز نیرو‌های مسلح دانش و مهارت را بسیار مهم می‌دانند و این داشتن مهارت باعث پیشرفت کشور شده و جامعه دارای مهارت در مقابل تحریم و جنگ زمین نمی‌خورد.

ربیعی گفت: ما در دولت بنا داریم از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. بسیاری از معضلات جامعه از عدم وجود شغل و کار است و باید با تمام توان به سوی غلبه بر این مسئله برویم. ما اگر تمام توان خود را به کار ببندیم ۵۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کنیم، اما در طرح تکاپو با کمک نیرو‌های مسلح باید این کمبود را رفع کنیم و با سپاه کار‌های خوبی را شروع کرده‌ایم. نظامی‌ها مهد تکنولوزی‌های جدید بوده و آن‌ها محمل دار توسعه بوده‌اند و با یک برنامه ریزی صحیح می‌توان این توانمندی را در خدمت کشور بگیریم.

وزیر کار بر بیان این موضوع که ما با مهارت افزایی می‌توانیم شکنندگی جامعه را کم کنیم، خاطر نشان کرد:ما با تفاهم نامه‌ای که امروز امضا کردیم قصد داریم سربازان را وارد بازار کار کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

302

کد خبر: 833536

وب گردی

وب گردی