سرلشکر موسوی: سالیانه 15 هزار سرباز در ارتش دوره‌های مهارت آموزی را می‌گذرانند

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سالیانه حدود 15 هزار نفر سرباز در ارتش دوره‌های مهارت آموزی را می‌گذرانند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در همایش مهارت آموزی سربازان گفت: هر ساله کلاس های متعددی را در ارتش و در حوزه مهارت آموزی سربازان برپا می‌کنیم. از سال 85 تاکنون حدود 125 هزار سرباز دوره‌های مهارت آموزی را گذرانده‌اند و گواهی‌نامه نیز دریافت کرده‌اند که متوسط سالیانه آن حدود 15 هزار نفر می‌شود.

وی گفت: این دوره‌ها در بازه‌های زمانی مختلف در 85 تا 125 رشته برگزار شده است.

امیر سرلشکر موسوی گفت: در سال 1385 که مقام معظم رهبری در حوزه آموزش سربازی فرمان دادند، ارتباطی را با سازمان فنی و حرفه‌ای برقرار کردیم. از آن موقع تاکنون 442 تفاهم‌نامه با این سازمان تنظیم کرده‌ایم که بسیاری از آنها عملیاتی شده‌اند.

وی گفت: البته چند سالی است که انتظاراتمان را طوری تنظیم کرده‌ایم که خدمت سربازی بتواند برای سرباز کاری بکند، نه اینکه سرباز تنها برای خدمت باشد. سال‌هاست که در تلاشیم تا کاری کنیم که پس از گذراندن سربازی یک جوان مومن، یک مرد خوب و یک شهروند متعالی برای جامعه باشد.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه قبول داریم که حتی یک مورد نگران کننده هم نباید در حوزه سربازی در نیروهای مسلح وجود داشته باشد، گفت: گاهاً اتفاق هایی می‌افتد که سبب نارضایتی می‌شود اما ما نباید بر اساس این اتفاقها که یک هزارم درصد است، چهره سربازی را مخدوش کنیم یا ارزش آن را کاهش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امنیت مقوله بسیار مهمی است، عنوان کرد: قدر و منزلت امنیت در جامعه مجهول است و متاسفانه هنوز در کشورمان امنیت آفرینی را کار نمی‌دانیم و حتی یک پله از این هم پایین‌تر این است که فقط عملیات و نبرد نظامی را به عنوان کار برای نیروهای نظامی حساب می‌کنیم، در صورتی که نفس حضور هدفمند و مقتدرانه نظامیان در بخش دفاع و امنیت خود یک کار بسیار با اهمیت محسوب می‌شود.

704

کد خبر: 833573

وب گردی

وب گردی