فدراسیون تکواندو فاقد یک مسئول فهمیده است/با این روند سرمایه سوزی هایمان ادامه دارد

مربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: عدم وجود یک مسئول فهمیده دلیل اصلی مهاجرت و خانه نشینی قهرمانان و پیشکسوتان تکواندو کشور است.

مرتضی کریمی مربی سابق تیم ملی تکواندو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز، در خصوص پیوستن محمد باقری معتمد به تیم ملی آذربایجان گفت: فدراسیون تکواندو یک خط مشی برای خود ساخته و هر کس بر خلاف این خط مشی و سیاست های فدراسیون عمل کند یا نسبت به آن انتقادی بکند حذف می شود. این مسئله باعث می شود قهرمانان و افتخارآفرینانی همچون محمد باقری معتمد کنار گذاشته شده و مجبور به مهاجرت یا خانه نشینی شوند. تا زمانی که رییس فدراسیون تکواندو با این سیاست ها پابرجاست این روند سرمایه سوزی و از دست دادن قهرمانان ارزشمند کشور ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین بهنام اسبقی و مهدی خدابخش با اینکه در رنکینگ برترین های جهان حضور دارند و باید تمام تمرکز خود را روی مسابقات آینده به ویژه المپیک بگذارند به علت انتقادپذیر نبودن فدراسیون به تیم ملی دعوت نشدند. فدراسیون انتظار دارد همه بگویند بله قربان! اما تکواندوکاران ما با توجه به زحماتی که برای تکواندو کشور کشیده اند و افتخارآفرینی هایی که کرده اند باید حق اظهار نظر و انتقاد داشته باشند. آقای باقری معتمد، دارای مدالهای رقابت های جهانی و المپیک هم تقاضای معقولی داشت و خواهان شرکت در مسابقات انتخابی و داشتن فرصت بود. اما فدراسیون به علت همسو نبودن وی با سیاست های خود و انتقادهایش، او را کنار گذاشت.

مربی سابق تیم ملی تکواندو در رابطه با سیاست های غلط فدراسیون خاطرنشان کرد: چند سال پیش هم رضا مهماندوست به علت عدم پرداخت دستمزد خود از سوی فدراسیون تکواندو از سمت سرمربی گری تیم ملی استعفا داد و ما یک پیشکسوت دیگر را از دست دادیم. این روند همچنان ادامه دارد. فدراسیون فاقد یک مسئول بزرگ و فهمیده است که در برابر این مشکلات راه حلی ارائه کرده و به حل مشکلات بپردازد. اگر افراد فهمیده ،فدراسیون تکواندو کشور را اداره می کردند این مشکلات به راحتی قابل حل بود و ما شاهد کنار گذاشته شدن قهرمانان و پیشکسوتان مان نبودیم.

وی در پایان گفت: تکواندو کشور هر روز بیشتر در سراشیبی سقوط حرکت می کند چون ما از اشتباهاتمان درس نمی گیریم و عیب یابی نمی کنیم. در مقابل آن عدم موفقیت و شکست هایمان را به گردن کسانی می اندازیم که از ما انتقاد کردند. اگر فدراسیون به فکر راه حل باشد و از انتقادها استفاده کند تکواندوی کشور هم پیشرفت می کند. اما در حال حاضر شاهد مهاجرت باقری معتمد نایب قهرمان المپیک و کنار گذاشته شدن اسبقی و خدابخش از تیم ملی هستیم. فدراسیون برای جلوگیری از شکست های آینده و خراب نشدن تکواندو کشور باید از این سرمایه های ایران دلجویی کرده و انتقادهای آنها را بشنود. با این روشی که فدراسیون در پیش گرفته و تکواندو کشور را مختص چند نفر خاص کرده است، ما هرچه جلوتر برویم بیشتر ضربه می خوریم.

607

کد خبر: 833586

وب گردی

وب گردی