انتشار مقاله دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی آزاد  درمرکز«CellPress»

مقاله دانشجوی سال آخر رشته ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با عنوان« Engineered Hydrogels for cancer Therapy and Diagnosis» در مجله (Trends in Biotechnology) در مرکز نشر بسیار معتبر «CellPress» در پایگاه اطلاعاتی Elsevierبه چاپ رسید.

به گزارش ایسکانیوز، مجید نقی پور مدیر پژوهش دانشگاه ضمن اعلام این خبر گفت : این پژوهش حاصل همکاری این دانشجوی محقق با پژوهشکده سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان و دانشگاه جورجیا تکنولوژی آمریکا است.
ریحانه ماهرالنقش نویسنده این مقاله علمی در باره اهمیت این تحقیق گفت : انگیزه اصلی در انجام این تحقیق ناکارآمد بودن روش های درمانی رایج در مهار بیماری مهلک سرطان و افزایش شیوع آن در چند دهه اخیربوده است که امروزه توجه جامعه پزشکی را نسبت به توسعه روش های تشخیصی و درمانی این بیماری جلب کرده است .
وی با بیان اینکه یکی از محدودیت های اساسی تحقیقات سرطان عدم تطابق توسعه این بیماری در گونه های حیوانی در مقایسه با انسان است.اظهار کرد :
تا کنون تحقیقات بسیاری در زمینه بازسازی بافت سرطانی در محیط آزمایشگاه با استفاده از هیدروژل ها صورت پذیرفته است و در این زمینه شاخص منحصر به فرد هیدروژل ها نسبت به سایر بیومواد سطوح آبی،الاستومری وتخریب کنترل شده است.
ماهر النقش افزود : در این پژوهش ما ضمن مطالعه عمیق پژوهش های شاخص این حوزه،سعی داشته ایم تا چشم اندازها و چالش های پژوهشی این حوزه را ترسیم و با ارائه ایده های کارشناسانه محققین را جهت تحقیقات آتی جهت دهی نماییم .
این مقاله ISI با ضریب تاثیر 11.126دراواسط سال 2017 میلادی در مرکز نشر بسیار معتبر «CellPress» در پایگاه اطلاعاتی Elsevierبه چاپ رسیده است.

کد خبر: 833587

وب گردی

وب گردی