بانک ها باید در راستای افزایش تولید و اشتغال فعال تر از سال گذشته عمل کنند

استاندار گلستان با اشاره به تاثیر عملکرد بانک های استان در رونق تولید اظهار کرد: سال 95 اقدامات بانک ها در ارائه تسهیلات مثمر ثمر بود و البته در سالجاری بانک ها باید در راستای افزایش تولید و اشتغال فعال تر از سال گذشته عمل کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حسن صادقلو در چهل و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، تصریح کرد: دولت شعار خود را در سال جاری و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تدبیر و امید در راستای تولید و اشتغال قرار داده و همه باید همکاری لازم در جهت تحقق این دو اصل مهم را داشته باشند.
وی افزود: بانک ها نباید در مسیر ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و طرح های اشتغال زایی دچار افت شوند بلکه باید با جدیت مسیر سال گذشته را ارتقا دهند.
وی یادآور شد: باید سهم صنعت، کشاورزی و گردشگری در واحدهای مصوب کارگروه تسهیل مشخص شود تا تمام کسانی که می خواهند در راستای تولید و اشتغال گام بردارند از این تسهیلات بهره مند شوند.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: باید برای کسانی که به موقع به بانک ها برای تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات مراجعه می کنند، مشوق هایی قائل شد و کسانی که از تکمیل پرونده خودداری می کنند را حذف کرد و متقاضیان جدید را اضافه کرد.
دکتر صادقلو اشتغال را مسئله اساسی کشور دانست و گفت: در شرایطی که دولت با تنگناهایی مواجه است، بانک ها باید با همت مضاعف در جهت حل معضل بیکاری در کنار دولت قرار گیرند.
وی ادامه داد: با توجه به تمرینی که کارگروه تسهیل و بانک ها در سال گذشته در جهت تسهیل در فعالیت های تولیدکنندگان داشتند، امیدواریم شاهد افزایش پرداخت تسهیلات به متقاضیان از سوی بانک ها باشیم.
لازم به ذکر است در چهل و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قوانلو مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان با ارائه گزارشی از روند ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، گفت: امسال پرداخت 327 میلیارد تومان به 238 واحد تولیدی مصوب گردیده که از این میزان 176 واحد در صنعت، 59 واحد در کشاورزی و 3 واحد در سایر قسمت ها فعال هستند.
وی افزود: گلستان از جهت معرفی واحدهای تولیدی به بانک ها رتبه پنجم کشور و از جهت پرداخت تسهیلات رتبه هفتم کشور را داراست.
گفتنی است در ادامه جهت مدیران عامل بانک های استان گزارشی از اقدامات خود ارائه کرده و مشکلات 7 واحد تولیدی نیز با حضور استاندار گلستان بررسی و دستورات لازم جهت رفع مسائل آنان صادر گردید.

902/900

کد خبر: 833603

وب گردی

وب گردی