موسوی لارگانی: دغدغه های مردم برآورده نشده است

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات در مورد نجومی بگیران اظهار داشت: این حرکت هایی که انجام شد نتوانست دغدغه های رهبر معظم انقلاب و همچنین مردم را برآورده کند.

حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به گزارش دیوان محاسبات در مورد نجومی بگیران گفت: گزارشی را دیوان محاسبات در رابطه با حقوق بگیران نجومی داده است که اول بحث روی نزدیک به دو هزار نفر نجومی بگیربود ولی این تعداد به سیصد و هشتاد و چهار نفر رسید که از این تعداد به جز پنج یا شش نفر که آن هم در زندان هستند پول هایی را که گرفته اند بازگردانده اند.

وی ادامه داد: نکته ای که در این مورد مطرح است مطالبه رهبر معظم انقلاب و مردم است .

موسوی لارگانی با اشاره به خظبه های نماز عید فطر رهبر معظم انقلاب که در آن برگرداندن حقوق های نجومی و برکناری افرادی که چنین پول هایی را گرفته بودند آمده بود گفت: بعضی از این مدیران که حدود سیزده نفر بودند برکنار شدند ولی بعد ،چند نفر از این ها دو مرتبه در شرکت های تقریبا با گردش مالی بالا در سمت هایی مثل مدیر عاملی مشغول کار شدند .

وی در ادامه اظهار داشت: این کارهایی که انجام شد برای مردم و هم برای تعداد زیادی از نمایندگان جای تعجب و جای سوال بود اما گزارشی که به عنوان گزارش نهایی در دستور کار مجلس برای این کار نیست.

موسوی لارگانی ضمن در نظر داشتن گزارش دیوان محاسبات از حقوق های نجومی بیان کرد: این حرکت هایی که انجام شد نتوانست دغدغه های رهبر معظم انقلاب و همچنین مردم را برآورده کند.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به نظر سنجی هایی که برای حقوق های نجومی صورت گرفت گفت: ما وقتی نظر سنجی را می دیدیم ،مردم به این موضوع ا انتقاد داشتند ومی گفتند ما به نان شب هم محتاجیم و با یارانه زندگی می کنیم .

وی ادامه داد: مردم روی این موضوع دغدغه داشتند و برای آن ها هنوز شفاف سازی نشده است، خواسته های مردم هنوز عملیاتی نشده است.

موسوی لارگانی اظهار داشت: ما انتظارمان از دیوان محاسبات این است که به جد این موضوع را پیگیری کند. فقط برگرداندن پول به بیت المال جوابگوی خواسته ها و نیاز ها نیست.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اگر افرادی تخلف کردند باید با این ها برخورد شود که اگر این کار صورت نگیرد در آینده باز هم مشکلات این چنینی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اختلاس هایی که در کشور صورت گرفته است گفت: اگر با قاطعیت با اختلاس گران برخورد شده بود و در انتصاب مدیران و بر نظارت عملکرد آن ها دقت بیشتری شده بود ما شاهد اختلاس سه هزار میلیاردی و هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان نبودیم .

موسوی لارگانی با اشاره به اختلاس سه هزار میلیاردی اظهار داشت: یکی از بحث هایی که در دولت یازدهم روی آن بسیار مانور دادند همان اختلاس سه هزار میلیاردی دولت قبل بود اما الان یکی نیست بگوید این هشت هزار میلیارد صندوق ذخیره فرهنگیان چه شد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تأکید کرد: اگر با اختلاس گران برخورد می کردیم این مسائل پیش نمی آمد، در بحث نجومی بگیران هم همین طور است باید برخورد قاطعانه کنیم.

کد خبر: 833622

وب گردی

وب گردی