«مجتبی زارعی» رئیس سازمان بسیج اساتید کشور شد

بنا به پیشنهاد رئیس سازمان بسیج مستضعفین و با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران، مجتبی زارعی به ریاست سازمان بسیج اساتید کشور منصوب شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس؛ بنا به پیشنهاد سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و با حکم سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجتبی زارعی به ریاست سازمان بسیج اساتید کشور منصوب شد .

آئین معارفه وی فردا صبح در دانشکده علوم دانشگاه تهران با حضور دانشگاهیان برگزار می‌شود.

مجتبی زارعی، عضو هیأت علمی اندیشه سیاسی گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس است و افزون بر ۳۰ ماه حضور داوطلبانه بسیجی در سال های دفاع مقدس داشته و با عضویت در لشکرهای ویژه ۲۵ کربلا ، لشکر ۶ ویژه کماندوهی پاسداران و سپاه یازدهم کردستان در عملیات های کربلای ۴و کربلای ۵ و عملیات های پارتیزانی شمال عراق و والفجر ۱۰ حضور داشت.

تحصیلات لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری زارعی در رشته های علوم سیاسی و اندیشه سیاسی است .

وی مقطع دکتری خود را در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و رساله دکتری خود را با راهنمایی استاد غلامرضا اعوانی با عنوان «علم سیاست دینی و تجدد متعالیه» به پایان رسانید.

فعالیت ها ی علمی و پژوهشی و بیش از ۱۰ عنوان از مقالات مجتبی زارعی عمدتا در حوزه فلسفه سیاسی اسلام و روش شناسی سیاسی فطرت و آثار سیاسی - اجتماعی فطرت متمرکز می باشد .

«بنیاد های نظریه تجدّد اوٓل و تجدّد ثانی» ، «پهلویسم یا شبه مدرنیسم در ایران» ، «تبارشناسی و عملکرد سازمان برنامه و بودجه در ایران عصر پهلوی اول و دوم به روایت اسناد وزارت دربار »، «از خوارج کلاسیک تا تکفیر معاصر» « نهضت ملی هسته ای در ایران » ، « آمریکا تمام می شود » و... از جمله آثار او است .

زارعی صاحب امتیاز و مدیر مسوول مجله علمی تخصصی مدرسه اسلامی علوم سیاسی و عضو موسس انجمن اسلامی علوم سیاسی و روابط بین الملل ایران می باشد .

همچنین رییس دفتر سیاسی نهاد مرکزی نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ، معاون سیاسی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری ، معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، ریاست مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری و ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی از جمله سوابق اجرایی زارعی در مجامع علمی، فرهنگی و سیاسی است

کد خبر: 833687

وب گردی

وب گردی