این استان باسوادترین استان کشور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به رتبه بالای باسوادی در استان، گفت: مازندران باسوادترین استان کشور قلمداد شده است.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌رضا یونسی رستمی امروز در ششمین جشنواره کشوری نوجوان سالم، اظهار داشت: دانش آموزان باید هنر نه گفتن را در مقابل تفنن‌های کاذب نوجوانی بیاموزند.

وی با بیان اینکه زبان یکی از اعضای بدن است که انسان را به سمت عزت و ذلت سوق می‌دهد، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های صالحان این است که به غیرضرورت و خیرخواهی لب به سخن نمی‌گشایند.

یونسی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی را راهکار دیگری در واکسینه کردن نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: اگر انسان در عالم هستی وجود نداشت عالم بی ارزش بود.

یونسی گفت: امروز آسیب‌های اجتماعی بر سر راه نوجوانان قرار دارد و نوجوانان باید قدرت نه گفتن در برابر آسیب‌ها را پیدا کنند.

وی گسترش استفاده از فضای مجازی در جامعه را جدا از اثرات اطلاع رسانی به عنوان یکی از عوامل آسیب زا به کانون خانواده و عاملی در تهدید امنیت نظام حانواده بیان کرد.

یونسی افزود: دانش آموزان باید روش‌های استفاده از فضای مجازی را آموزش ببیند و دولت به حوزه اجتماعی ورود جدی پیدا کرده است.

معاون استاندار مازندران گفت: در مازندران اقدامات خوبی در کنترل آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.

وی با اشاره به خدمات آموزش و پرورش مازندران، گفت: مازندران با داشتن 99 درصد باسوادان یکی از باسوادترین استان‌های کشور بوده و این مسئله در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است.

900

کد خبر: 833707

وب گردی

وب گردی