ربیعی: نقش تعاونی ها در کم کردن فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده/ با گسترش تعاون واسطه گری کاهش می یابد

دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و معرفی توانمندی های بخش تعاون به اقشار مختلف جامعه و مسوولین در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رییس کمیسیون اصل 44 مجلس در ابتدای برگزاری این جشنواره گفت: کمیسیون اصل 44 در بحث تولید ملی و تعاون نقش آفرینی می کند اما بخش تعاون با وجود اینکه در قانون اساسی یکی از سه بخش اقتصادی است در برخی موارد خلا قانونی دارد.


پولادگر افزود: در 40 سال اخیر از لحاظ سیاست ها خوب پیش رفتیم سیاست های اصل 44 و اقتصاد مقاومتی از جمله آن هاست قانون هم اجرایی شد اما در عمل ضعف هایی وجود داردکه بخشی از این کاستی ها به عهده ی شرکت های تعاونی است.

ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه مراسم گفت: باهمه ی توان علاوه بر مسوولیت اداری با مسوولیت اخلاقی خودم قطعا تعاونی را گسترش می دهیم.


او افزود: شعار با تعاون به کار رسیدن و با کار به رفاه رسیدن را همواره سرلوحه ی کارها قرار داده و به آن اعتقاد دارم چون نوعی اندیشه ی رشد در این شعار نهفته است.

ربیعی با تاکید بر اعتقاد به تعاونی‌ها گفت: باهمه‌ی توان علاوه بر مسوولیت اداری با مسوولیت اخلاقی خودم قطعا تعاونی را گسترش می دهیم.


او افزود: شعار با "تعاون به کار رسیدن و با کار به رفاه رسیدن" را همواره سرلوحه ی کارها قرار داده و به آن اعتقاد دارم، چون نوعی اندیشه ی رشد در این شعار نهفته است.

وزیر کار تصریح کرد: امروز برنامه ی اشتغال فراگیر با صفت اشتغال فراگیر ضد فقر، بر این موضوع تاکید دارد که در بنگاه های خرد و کوچک می توان زندگی با کرامتی را داشت.

ربیعی ادامه داد: اندیشه‌ی ضد فقر در قانون اساسی، 40 سال قبل و در قالبی درست در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که گویا روشنفکران اجتماعی امروز آن‌را تدوین کرده‌اند.

او افزود: به گسترش تعاون امیدواریم چون تعاونی ها در بخش های زیادی اشتغالزایی می کنند هم چنین باید تعامل بین تعاونی ها برقرار شود برای نمونه، دوتعاونی در تهران و یزد به کمک هم توانستند پروژه ی 6 هزار میلیارد تومانی را به سرانجام برسانند.


وزیر کار در پایان گفت: گسترش روحیه تعاون در سرتاسر ایران، آرزوی ماست و ما آنچه در نظام اسلامی دنبال می کنیم جامعه ای سرشار از روح تعاون است.

403

کد خبر: 833723

وب گردی

وب گردی