اجتماع میلیونی مسلمان چچنی در اعتراض به جنایت‌ها در میانمار

بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان جمهوری چچن با برگزاری اجتماعی عظیم، خواهان توقف کشتار مسلمانان میانمار شدند.

به گزارش ایسکانیوز؛ بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان جمهوری چچن با برگزاری اجتماعی عظیم در گروزنی پایتخت جمهوری چچن روسیه ضمن اعلام همبستگی با مسلمانان میانمار، خواهان توقف کشتار آنها شدند.

این اجتماع پرشکوه بعدازظهر دوشنبه در محوطه مقابل مسجد جامع گروزنی برگزار شد و بر اساس اعلام وزارت کشور چچن بیش از یک میلیون نفر در آن شرکت کردند.

رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن در این اجتماع تشکیل یافته از ساکنان مناطق مختلف این جمهوری، خواهان توقف کشتار مسلمانان در میانمار، مجازات عاملان جنایت‌ها و تعقیب قانونی جنایت‌های ضدبشری در این کشور شد.

قدیروف خاطرنشان کرد: مقام‌های حکومت میانمار با خودداری از کمک به مسلمانان، سبب مرگ گریزناپذیر آنها شده و باید هر چه زودتر از تداوم فاجعه انسانی هولناک در این کشور جلوگیری کرد.

رئیس جمهور چچن همچنین شیوه اقدامات نظامیان و مقام‌های میانمار را به نگهبانان اردوگاه‌های آلمان نازی تشبیه کرد و گفت آنها کلبه‌های محقر مسلمانان را به آتش می کشند و انسان‌ها را زنده زنده می سوزانند.

شرکت کنندگان در اجتماع گروزنی در بیانیه‌ای خواهان اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف مسلمان‌کشی در میانمار و مجازات عاملان این جنایت‌ها شدند.

در بخش دیگر این بیانیه نیز از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواسته شده است با استفاده از اعتبار جهانی مسکو برای جلوگیری از کشتار مسلمانان اقدام کند.

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود نوشت مسکو به دقت اوضاع مناطق بحرانی میانمار را پیگیری می کند. اخبار زد و خوردها که منجر به قربانی شدن ساکنان محلی و وخامت اوضاع انسانی می شود، به شدت نگران کننده است.

موج جدید خشونت‌ها در میانمار از یک هفته پیش آغاز شد و تاکنون صدها مسلمان کشته و دهها هزار نفر نیز آواره شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 833751

وب گردی

وب گردی