اردوغان: جهان نسبت به قتل عام مسلمانان میانمار بی‌تفاوت شده است

رییس جمهور ترکیه از بی‌تفاوتی کشورهای جهان به مسئله قتل عام مسلمانان روهینگیا انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان – رییس جمهور ترکیه – امروز (دوشنبه) اعلام کرد جهان نسبت به اعمال خشونت‌ علیه مسلمانان میانمار بی‌تفاوت باقی مانده است.

بر این اساس، اردوغان به فقدان پاسخ مناسب جهانی به خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار حمله کرد. این خشونت‌ها تاکنون دستکم 400 کشته و بیش از صدها زخمی درپی داشته است.

وی تاکید کرد: جهان نسبت به قتل عام اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار بی‌تفاوت شده است. من درباره این موضوع با رهبران نزدیک به 20 کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی گفتگو کردم. ما موضوع کشتار مسلمانان میانمار را طی اجلاس عمومی سازمان ملل در 19 سپتامبر (28 شهریور) با رهبران جهان مطرح خواهیم کرد. متاسفانه مسلمانان میانمار هدف قتل عام قرار گرفته‌اند؛ اما جهان نسبت به آن بی‌تفاوت مانده است.

براساس اعلام مقامات میانمار، 400 نفر در درگیری‌ها این کشور کشته شدند که از آن میان 370 نفر از مسلمانان روهینگیا بوده‌اند. کشتار مسلمانان به دست نظامیان میانمار، موجی از انتقادهای بین المللی را علیه این کشور در پی داشت.

پیش‌تر اردوغان روز جمعه از رسانه‌های جهان به دلیل پوشش ناکافی خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا، انتقاد کرده بود و کشتار مسلمانان را نسل کشی خوانده بود.

منطقه راخین در میانمار محل درگیری‌ها میان بوداییان و مسلمانان است. این درگیری‌ها سابقه‌ای صد ساله دارد که از سال 2011 دوباره آغاز و در سال 2012 به اوج خود رسید. پس از چند سال نسبتا آرام، از سال 2016 دوباره درگیری‌ها میان دو طرف از سرگرفته شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 833755

وب گردی

وب گردی