هم افزایی دستگاه ها موجب تاسیس موزه علی اکبرصنعتی در میدان امام خمینی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی استان تهران در مراسم افتتاحیه موزه علی اکبر صنعتی گفت: نقش اصلی تاسیس این موزه را مردم ایفا کردند، هم افزایی دستگاهها موجب افتتاح چنین موزه ای در میدان امام خمینی شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مراسم افتتاحیه موزه استاد علی اکبر صنعتی با بیش از 70 سال قدمت آثار در میدان امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است. در این مراسم سید امیر محسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر،خسروآبادی رئیس اداره میراث فرهنگی استان تهران، محمد علی نجفی شهردار تهران و محمد رضا کارگر مدیر کل موزه های کشور و... حضور داشتند.

خسرو آبادی در مراسم افتتاحیه این موزه گفت:به هیچ عنوان چنین استقبالی قابل تصور نبود. نقش اصلی تاسیس این موزه را مردم ایفا کردند، هم افزایی دستگاهها موجب افتتاح چنین موزه ای در میدان امام خمینی شد.

وی ادامه داد : از لحاظ کارکردی این مکان می تواند مقصد خوبی برای تهران گردی و گردشگری دانش آموزان و سایر افراد جامعه باشد امیدوارم این موزه که نمونه ای از همکاری شهرداری هلال احمر و میراث فرهنگی است با استقبال خوبی مواجه شود.

دکتر امیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت: خدا را سپاس می گوییم که توانستیم این موزه را بار دیگر بازگشایی کنیم. در این زمینه لازم است به شهردار تهران تبریک بگویم زیرا صبح امروز سوگند یاد کرده و پس از آن برای افتتاحیه این مراسم در موزه استاد علی اکبر صنعتی حضور پیدا کردند.
وی افزود: این پروژه اولین پروژه پس از سوگند شهردار تهران است و بدون شک حاوی پیامی است که شهرداری تهران اهمیتی زیادی برای فعالیت های فرهنگی و فعالان این حوزه قائل است.

دکتر ضیایی افزود : یکی از موضوعاتی که شهردار تهران مطرح کرده اند،موضوع تاب آوری است در این زمینه جمعیت هلال احمر چشم انداز های روشنی را در زمینه تاب آوری در نظر گرفته و اقدامات خوبی را انجام داده است.
وی بیان کرد:در حال حاضر درکشور با پدیده شهر نشینی سریع روبرو هستیم که معضلاتی را نیز به دنبال دارد. در این زمینه جمعیت هلال اهمر می تواند در زمینه تاب آوری و کاهش آسیب های اجتماعی باشهرداری تهران پروژه های بسیاری را انجام داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تاریخچه موزه علی اکبرصنعتی گفت: اولین فعالیت های بشر دوستانه هلال احمر در کشور از این ساختمان آغاز و پس از چندین سال این ساختمان به استاد صنعتی تقدیم شد، وی از جمله اعضای جمعیت هلال احمر بود تا 1337 این موزه به فعالیت های وی اختصاص داده شد. شهرداری تهران، جمعیت هلال احمر و سازمان میراث فرهنگی این پروژه را با همکاری یکدیگر افتتاح کرده اند، در این زمینه امیدوارم بتوانیم فعالیت های این موزه را گسترش دهیم .

شهردار تهران نجفی در افتتاحیه این مراسم گفت: افتتاح این موزه اقدام مبارکی است زیرا در ایام مبارک عید قربان تا عید غدیر قرار گرفته ایم. من از تمامی افرادی که در سازمان هلال احمر،سازمان زیبا سازی شهر تهران و...که چنین فضایی را ایجاد کردند تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: این موزه از جهت کالبد خود ساختمان از اهمیت خاصی برخوردار است و معماری آن به دوره قاجار باز می گردد، همچنین اولین روزهای شکل گیری جمعیت هلال احمر در این ساختمان اتفاق افتاده است. از جهتی آثار هنری و تراوشات فکر و ذهن و دست استاد علی اکبر صنعتی در این موزه وجود دارد. یکی از ویژگی های هنر وی مردمی بودن آثار اوست. پیام استاد صنعتی به هنرمندان این است که هر چه به گنجینه لایزال مردمی نزدیک بشوند هنرشان ماندگارتر خواهد بود.

کد خبر: 833780

وب گردی

وب گردی