ایران باید با همین سیستم در جام جهانی بازی کند/ پاداش‌ها حق بازیکنان است/ دعوت نشدن شجاعی به تیم ملی، فنی است/ ایران توانایی صعود از مرحله گروهی جام جهانی را دارد

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر پاداشی از قبل تعیین شده، حق بازیکنان و کادر فنی است و فکر نمی‌کنم مشکلی برای بیان موضوع وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان امروز (سه‌شنبه) در آخرین دیدار از مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه می‌رود. دیدار امروز برای شاگردان کارلوس کی‌روش که پیش از این صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده‌اند، تشریفاتی محسوب می‌شود اما سوریه برای صعود نیاز به کسب پیروزی در این بازی دارد. امید نمازی، مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد بازی امروز، نمایش دفاعی تیم ملی مقابل کره جنوبی و بیانیه ملی‌پوشان در اعتراض به عدم دریافت پاداش‌ها صحبت کرد که ماحصل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی خیلی زود قطعی شد، با این حال تیم ملی مقابل کره جنوبی دفاعی بازی کرد. که این موضوع انتقاداتی را به دنبال داشت. فکر می‌کنید کارلوس کی‌روش تصمیم درستی گرفت؟

به هر حال تیم ملی ایران و سرمربی این تیم به دنبال نتیجه گرفتن و حفظ رکورد گل نخوردن هستند. البته شرایط دیدار با کره کمی متفاوت‌تر از بازی‌های دیگر بود چرا که تیم ایران در جریان بازی 10 نفره شد و حدود 30 دقیقه با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه داد و چاره‌ای جز دفاع کردن نداشت.

* تیم ملی 12 بازی پیاپی است که گل نخورده است. فکر می کنید ایران با این سیستم دفاعی در جام جهانی و مقابل تیم‌های بزرگ دنیا به مشکل می‌خورد یا خیر؟

نه، فکر نمی‌کنم ایران با این سیستم با مشکل مواجه شود، بلکه تنها راه ما برای اینکه از گروه خود در جام جهانی بالا برویم، این است که مانند دیدارهای مقدماتی، گلی دریافت نکنیم و دروازه خود را بسته نگه داریم تا شاید بتوانیم با کسب پیروزی‌های نزدیک مقابل حریفان‌مان به مرحله دوم برسیم.

* نظرتان در مورد صعود مقتدرانه ایران از گروه A منطقه آسیا چیست؟

هم کادر فنی و هم بازیکنان در این مدت خوب کار کردند و عملکرد مناسبی داشتند و توانستند چند بازی مانده به پایان مسابقات، صعود خود را به جام جهانی قطعی کنند. این اتفاق حاصل زحمت همه کسانی است که در این مدت برای موفقیت تیم ملی تلاش کرده‌اند.

* ملی‌پوشان با انتشار بیانیه‌ای به عدم دریافت پاداش‌های خود اعتراض کردند و کارلوس کی روش نیز اعلام کرد در جشن صعود شرکت نمی‌کند. حتی سرمربی تیم ملی گفت «شماره حساب اعلام می‌کنیم تا مردم به ما کمک کنند.» برخی معتقدند با توجه به شرایط سخت زندگی مردم، مطرح کردن چنین صحبت‌هایی درست نیست. در این باره چه نظری دارید؟

اگر پاداشی از قبل تعیین شده، حق بازیکنان و کادر فنی است و فکر نمی‌کنم مشکلی برای بیان موضوع وجود داشته باشد. مطمئنا این پاداش‌ها از قبل در نظر گرفته شده و بنابراین وظیفه فدراسیون است که به تعهدات خود عمل کند.

* صحبت‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه ایران به دلیل روابط سیاسی خوب با سوریه، به این تیم کمک می‌کند تا به جام جهانی برود؟ فکر می کنید کی‌روش چنین کاری را انجام دهد؟

صحبت در مورد این مسائل در زمین فوتبال اصلا درست نیست. فکر نمی‌کنم کی‌روش یا بازیکنان اصلا به این مسائل اهمیت دهند. توپ که به حرکت درمی‌آید و سوت آغاز بازی که نواخته می‌شود، این مسائل به صورت کامل فراموش می‌شود. تیم و کادر فنی به دنبال نتیجه گرفتن هستند و هیچ مربی و بازیکنی به شکست فکر نمی‌کند.

* فارغ از اتفافات سیاسی پیش آمده، عدم دعوت مسعود شجاعی به تیم ملی را چطور می‌بینید؟ چون برخی معتقدند فوتبال او تمام شده و دیگر در تیم ملی مفید نیست.

این تصمیم فنی کادر مربیگری است. هر مربی و کسی که در واقع رهبر یک تیم است، این حق را دارد که بازیکنان خودش را انتخاب کند. فعلا مسعود شجاعی بیرون مانده است اما دلیل نمی‌شود که او دفعات بعد هم به تیم ملی دعوت نشود. همان‌طور که گفتم این یک تصمیم فنی است و کی‌روش هم در نشست خبری به این مسئله اشاره کرد.

* به عنوان سوال پایانی، فکر می کنید ایران توانایی صعود از گروه خود در جام جهانی را خواهد داشت؟

شک ندارم که ایران این توانایی را دارد. البته همه چیز به قرعه‌کشی وابسته است. همچنین باید دید عملکرد بازیکنان در جام جهانی چگونه خواهد بود و تیم ملی تا چه حدی می‌تواند مقابل تیم‌های قدرتمند دنیا مقاومت کند و به پیروزی برسد.

گفت‌وگو از مهدی فیضی‌صفت

604

کد خبر: 833787

وب گردی

وب گردی