توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از اولویت های شورای شهر قم است

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از اولویت های شورا است متاسفانه در جامعه فرهنگی با بیماری های اخلاقی و اعتقادی و رفتاری و معاشرتی مواجه هستیم که باید مورد عنایت ویژه ای قرار بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم شب گذشته در چهارمین جلسه علنی و رسمی و شورای اسلامی قم افزود: این شورا آمادگی لازم را دارد تا با کمک مدیریت شهری و شهردار در جهت تملک باغات در سطح شهر قم اقدام نماید و با مالکین جهت فروش باغات مذاکره کند.

وی تاکید کرد: باغات قم به ویژه در مرکز شهر باید حفظ شود چرا که باید فضایی سبز برای شهروندان در قم در این مناطق مرکزی داشته باشیم.

جلالی با اشاره به کسب اعتماد و ابقاء شهردار قم نیز اظهار داشت:در اولین جلسه شورای اسلامی شهر قم در دوره پنجم موفق شدیم با 13 رای کامل از سوی اعضاء برای شهردار کسب اعتماد کنیم.

وی خاطرنشان کرد:شهردار باید در چارچوب برنامه و قانون به وظایف خود جامه عمل بپوشاند و با سرعت بیشتری پروژه ها و طرح ها را پیش ببرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد:شورا و شهرداری و مجموعه مدیریت شهری علاوه بر پشتیبانی از پیشبرد طرح ها، باید مدافع حقوق مردم نیز باشد.

وی گفت:این شورا با عزم خود در اولین جلسه علاوه بر انتخاب شهردار، توانست هیات رئیسه را برگزیند و کمیسیون ها را ساماندهی نماید کمتر شهری را می توان یافت که یک روزه این امور را ساماندهی نماید.

جلالی افزود:این عزم و سرعت عمل در شورا نشان دهنده وحدت و همدلی و همراهی اعضای شورای پنجم است البته برگزاری بیش از 40 پیش جلسه قبل از آغاز جلسه رسمی شورا نیز در این امر دخیل بوده است.

وی در خصوص مهم ترین رسالت های شورا نیز عنوان کرد: شورا امانت دار حقوق مردم است و از حق مردم صیانت می نماید همچنین در صدد است با اطلاع رسانی دقیق اخبار به اطلاع مردم آن ها را در جریان روند جلسات قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد:ما بر آنیم تا با افزایش اعتماد عمومی مردم به رسالت خود عمل کنیم از این رو از نظرات و پیشنهادات مردم در مدیریت شهری بهره خواهیم گرفت و پذیرای انتقادات خواهیم بود.

وی تصریح کرد:شورا محل خدمت صادقانه به مردم است و مهم ترین افتخار آن خدمت می باشد در شورای اسلامی شهر در مسیر خدمت، سیاست بازی و سیاست زدگی و ورود به حاشیه ها معنا و جایگاهی ندارد.

جلالی با اشاره به برخی از اولویت های شورا عنوان کرد:با توجه به اقتضای شرایط منابع و حفظ آن در مسیر انجام پروژه ها دنبال می شود همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام در قم از اولویت های مهم شوراست.

وی اظهار داشت: توجه به راههای دسترسی به ویژه در منطقه پردیسان و نوسازی بافت های فرسوده و قدیمی و ساماندهی وردی های شهر قم از ناحیه جاده اراک و جعفریه و توجه به فضای سبز و زیست محیطی از دیگر اولویت های شورای پنجم در قم است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد:تسریع و تکمیل خط B مترو مورد توجه شورای پنجم است همچنین جذب سرمایه گذار از ضروریات قم می باشد.

وی ادامه داد:توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و ورزشی از اولویت های شورا می باشد متاسفانه در جامعه فرهنگی با بیماری های اخلاقی و اعتقادی و رفتاری و معاشرتی مواجه هستیم که باید مورد عنایت ویژه ای قرار بگیرد.

جلالی تصریح کرد:توجه به مناطق محروم و حاشیه ای از موضوعات مهم در عدالت اجتماعی و توزیع متوازن امکانات است ما تلاش می کنیم همه این اولویت ها را به سرانجام برسانیم.

وی در پایان تاکید کرد:از مردم انتظار همراهی و مشارکت داریم تا با استفاده از ابزار و امکانات موجود بتوانیم در حفظ و حراست از اموال عمومی و حقوق مردم موفق باشیم.

901

کد خبر: 833818

وب گردی

وب گردی