برای هماهنگی بین نهاد های خدمتگزارمردم  درشهرداری و دولت حضور خواهم داشت

شهردار تهران در حاشیه افتتاح موزه علی اکبر صنعتی گفت:برای هماهنگی بیشتر میان نهاد های خدمتگزار مردم چه در شهرداری چه در دولت در هیات دولت حضور پیدا خواهم کرد و این حضور منجر به تسریع بسیاری از امور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز محمد علی نجفی شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه موزه علی اکبر صنعتی در گفت و گو با خبرنگاران گفت:تمهیدات لازم برای بازدید دانش آموزان و دانشجویان به صورت رایگان از این موزه در نظر گرفته می شود تا در جریان آثار هنرمندانه مرحوم صنعتی قرار بگیرند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه برنامه های در نظر گرفته شده در زمینه موزه علی اکبر صنعتی گفت:ما تصور می کنیم توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران، بیشتر و پر رنگ تر خواهد شد برای مثال قردا موزه دیگری را در ارتباط با موزه نقش های قدیمی افتتاح خواهیم کرد و امیدواریم از نظر بودجه و رویکرد های برنامه ای در راستای تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرداری تحولی ایجاد خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره تغییر و تحولات در شهرداری گفت: به هر حال مسئله جابه جایی مدیران امری طبیعی است زمانی که مدیر اصلی یک دستگاه تغییر می کند، طبیعی است که متناسب با سلیقه و برنامه های جدید مد نظرش و مطالبات وخواسته های مردم تغییراتی رخ می دهد.

وی اضافه کرد: تا کنون چندین جلسه با مدیران شهرداری برگزار کرده ایم که طی آن به تمامی افراد توصیه کردم به کار خود با قوت و قدرت ادامه دهند. اگر تغییری در مناصب مدیریتی لازم باشد ابتدا به اطلاع مدیریت مربوطه خواهد رسید و پس از آن این تغییر به اجرا گذاشته خواهد شدو تصور نمی کنم در این زمینه با مشکلی روبرو شویم.

نجفی در زمینه ضرورت سوگند شهردار گفت: در قانون پیش بینی شده است اعضای شورای شهر در روز ابتدای فعالیت خود قسم یاد کنند اما در موردشهردار تهران چنین اقدامی پیش بینی نشده است . این اقدام ابتکار شورای شهر تهران بود که از نظر واقعیت و هم به صورت نمادین اقدام پسندیده ای است.

وی بیان کرد: زمانی که فردی در پیشگاه قرآن و خداوند تبارک تعالی سوگند یاد می کند،این سوگند در طول مدت خدمت مرتبا ذهن وی را فرا می گیرد و متوجه مسئولیت های خود می کند و این اقدام پسندیده مثبت و خوبی است.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه مطالبات شهردار تهران از هیات دولت گفت:من مطالبه خاصی ندارم و برای هماهنگی بیشتر میان نهادهای خدمتگزار مردم چه در شهرداری چه در دولت در هیات دولت حضور پیدا خواهم کرد و این حضور منجر به تسریع بسیاری از امور خواهد شد.در این زمینه کارهایی که شهرداری با دستگاه های اجرایی مختلفو بالعکس دارد سریع تر انجام خواهد شد.علاه بر آن همین که شهردار تهران در جریان سیاست ها و آخرین تصمیمات دولت قرار گیرد، می تواند بسیار موثر واقع شود.

وی تاکید کرد: ما روز گذشته در شهرداری تهران جلسه ای با موضوع منابع درآمدی شهرداری در سال 96 داشتیم در این زمینه من اطلاعات جسته و گریخته ای از وضعیت دولت ، مسئله درآمد ها و سیاست های دولت به خصوص در حوزه مسکن بسیار کمک کرد تا تصمیمات بهتری اتخاذ شود لذا تصور می کنم این حضور قطعا به نفع شهرداری، دولت و عموم شهروندان خواهد بود.

701

کد خبر: 833909

وب گردی

وب گردی