جزئیات وظایف گرو‌های جهادی دانشجویی در تفاهم نامه بسیج مستضعفین و کمیته امداد

مسئول جهادسازندگی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به تفاهم نامه‌ای که در ۲۶ بند بین سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا شد از نقش گروه‌های جهادی سازمان بسیج دانشجویی در تفاهم نامه صورت گرفته خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، صادق مفرد مسئول جهادسازندگی سازمان بسیج دانشجویی، با اشاره به تفاهم نامه‌ای که صبح امروز با محوریت بسیج سازندگی در 26 بند بین سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا شد از نقش گروه‌های جهادی سازمان بسیج دانشجویی در بخشی از تفاهم نامه صورت گرفته خبر داد.

مفرد بیان داشت: امیدواریم که گروه‌های جهادی دانشجویی به برکت تفاهم صورت گرفته بتوانند از ظرفیت انقلابی کمیته امداد برای خدمت رسانی بهتر به مناطق محروم استفاده کنند.

وی در ادامه به برخی بندهای مورد بهره برداری توسط گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: همکاری و مشارکت در احداث 10 هزار واحد مسکونی 50 متر مربعی، تعمیر و بهسازی 20 هزار واحد مسکونی و 10 هزار سرویس بهداشتی مددجویان با محویت معاونت فنی و عمرانی بسیج سازندگی از بندهای این تفاهمنامه است.

مسئول جهادسازندگی سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: ارائه خدمات بهداشتی و سلامت به 500 هزار نفر از مددجویان نیازمند کمیته امداد با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی پزشکی (دندانپزشکی و تخصصی) با تامین تجهیزات تخصصی (کانکس و یونیت) از سوی طرفین با محوریت بسیج جامعه پزشکی و ایجاد گروه‌های جهادی مددجویان با سازماندهی و اعزام کارکنان و فرزندان مددجو و تحت حمایت کمیته به اردوهای جهادی نیز از بند‌های دیگر است.

مفرد تاکید کرد: کمک به امدادرسانی و جلب مشارکت در حوادث و سوانح غیر مترقبه در روستاهای مناطق محروم و حادثه دیده از بستر گروه‌های جهادی و مشارکت در جذب کمک‌ها و هدایای مردمی در مراسم و جشن های ملی نظیر عاطفه‌ها و نیکوکاری در دانشگاه ها و همکاری و مشارکت در برنامه‌های ماه مبارک رمضان به ویژه جمع‌آوری و توزیع سبد کالا و اطعام خانواده‌های نیازمند و جمع‌آوری زکات فطره در دانشگاه‌ها بخشی از بند‌های این تفاهمنامه است.

مسئول جهادسازندگی سازمان بسیج دانشجویی اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی دانشجویی در طرح‌های ارتقای آموزشی و توانمندسازی دانش‌آموزان و فرزندان مددجویان در راستای آموزش مهارت‌های زندگی، سبک زندگی اسلامی ایرانی یکی دیگر از بندهای این تفاهمنامه است که بر عهده سازمان بسیج دانشجویی خواهد بود.

کد خبر: 833924

وب گردی

وب گردی