مرگ سالیانه 4300 جوان زیر 21 سال در اثر استعمال الکل در امریکا

هر سال بیش از 200 هزار جوان زیر 21 سال آمریکایی در اثر استفاده از الکل به شدت آسیب می‌بینند و 4 هزار و 300 جوان زیر 21 سال در اثر استعمال آن، به کام مرگ کشیده می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، نتیجه یک مطالعه در کشور آمریکا نشان داده است، دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان پسر در دوره دبیرستان استفاده از مواد مخدر را تجربه می‌کنند.

بر اساس این پژوهش، نوجوان ممکن است ابتدا مانند فردی که به تازگی از دوره راهنمایی وارد یک دوره تحصیلی دیگری شده به نظر آید؛ اما همین که وارد دبیرستان و محیط آن می‌شود به یکباره متوجه تغییراتی در رفتار خود و دیگران می‌شود که عملا علت آن جوّ موجود در دوره دبیرستان است.

کارشناسان آموزشی باور دارند، نوجوانان در این دوره به عنوان بزرگسالان جوان تحصیل خواهند کرد؛ هزاران نوجوان و جوان در این دوره سنّی و تحصیلی به امتحان کردن مواد مخدر و الکل ممارست می‌ورزند.

بر اساس آمار سازمان بهداست آمریکا، 68% از دانش‌آموزان 12 ساله مصرف الکل را تجربه کرده‌اند

محققان این پژوهش تأکید می‌کنند، یکی از دلایل مهمّی که موجب می‌شود نوجوانان در این دوره تحصیلی به سمت و سوی استعمال مواد مخدر گرایش پیدا کنند، فشار هم‌سالان آنها است که در نهایت موجب می‌شود، این دسته از نوجوانان به فشار دوستان خود مبنی بر استقاده از مواد مخدر یا تست آن پاسخ مثبت دهند.

از طرف دیگری مسئله‌ روشن، این است که دانش‌‌آموزان به خوبی در جریان هستند که دوستانشان چه مواد مخدری استفاده می‌کنند.

نتیجه یک مطالعه در کشور آمریکا نشان داده است، دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان پسر در دوره دبیرستان استفاده از مواد مخدر را تجربه می‌کنند

بر اساس آمار به دست آمده، نوجوانان آمریکایی بیش از هر مواد مخدر دیگری الکل مصرف می‌کنند؛ ضمن اینکه مشروبات الکلی بیشترین آسیب را به همراه دارد و سالانه بیش از 200 هزار نفر در اثر استفاده از این ماده به شدّت آسیب می‌بینند و 4 هزار و 300 جوان زیر 21 سال در اثر استعمال آن، به کام مرگ کشیده می‌شوند.

بر اساس آمار سازمان بهداست آمریکا، 68% از دانش‌آموزان 12 ساله مصرف الکل را تجربه کرده‌اند.

700

کد خبر: 833939

وب گردی

وب گردی